رییس سازمان غذا و دارو گفت: سوریه قول ثبت داروی ایرانی ظرف دو ماه را به ایران داده است.

رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص دستاورد سفر خود و وزیر بهداشت به سوریه و لبنان بیان کرد: قولی مبنی بر ثبت داروهای ایرانی ظرف دو ماه از طرف سوریه دریافت کردیم. علاوه بر این حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ایران در سوریه و همچنین سرمایه‌گذاران لبنان در ایران از دیگر مفاد قرار داد است.

وی با اشاره به پتانسیل بالای سرمایه‌گذاران  لبنانی عنوان کرد: سرمایه‌گذاران لبنانی می‌توانند وارد بازار ایرانی شوند. در واقع تفاهم‌نامه قبلاً امضا شده بود و ما برای اجرایی و روشن شدن نقشه راه‌ آن به این سفر رفتیم تا بیشتر به معضلاتی که در این زمینه وجود دارد بپردازیم.

دیناروند خاطرنشان کرد: مردم لبنان اهل کسب و کار و تجارت بین‌المللی هستند تا آن جا که بیش از 12 میلیون نفر از لبنانی‌ها خارج از کشور خود به سر می‌برند و تنها 4 میلیون نفر در لبنان زندگی می‌کنند. از آن جایی که عدم آشنایی به زبان تجارت بین‌المللی از نقاط ضعف صنعت دارویی ایران است، لبنانی‌ها می‌توانند برای ورود بخش خصوصی ایران به بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی کمک بسیاری کنند که البته در این راستا نیز گفت‌و‌گوهای خوبی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: دیدار هیئت ایرانی با رهبر حزب‌الله و سایر مقامات مانند نخست وزیر، وزیر صنعت، وزیر بهداشت و رییس مجلس لبنان از دیگر نکات مهم این سفر است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار