مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: مشکل خاصی درخصوص تب برفکی در گاوداری های صنعتی و نیمه صنعتی وجود ندارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نادر پرور گفت: با تغییر الگوی دما و گرم شدن هوا کنترل بیماری بسیار بهتر شده، زیرا هرچقدر هوا سردتر باشد، ماندگاری ویروس بیشتر است و با گرم شدن هوا ماندگاری آن کمتر می‌شود و تا یک ماه آینده به طور کامل در استان کنترل خواهد شد.

وی افزود: از سوی دیگر حجم عملیات واکسیناسیون بسیار بیشتر شده و روزانه حدود 60 تا 70 هزار راس دام در استان علیه بیماری تب برفکی واکسینه می‌شوند.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از واکسیناسیون حدود سه میلیون راس دام در استان علیه تب برفکی خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد یک میلیون راس طی یک بازه زمانی یک ماهه واکسینه شدند و مابقی هم در فاصله شهریور تا آذر سال گذشته.
به گفته این مسئول، کل جمعیت دامی استان حدود سه میلیون راس است و می‌توان گفت تقریبا100 درصد جمعیت دامی استان علیه تب برفکی واکسینه شده‌اند.
پرور با بیان اینکه خوشبختانه مشکلی در تامین واکسن نداریم، ادامه داد: با حمایت خوب مسئولان سازمان دامپزشکی کشور و مسئولین استان مشکلی برای تهیه واکسن نداریم و کانون‌های بیماری و شعاع مناسبی از آنها به طور کاملا رایگان واکسینه شدند.


انتهای پیام/
برچسب ها: کرمانشاه ، مشکل ، تب ، برفکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.