کرمانشاه؛

پیشرفت 28 درصدی قطار شهری کرمانشاه

عضو شورای شهر کرمانشاه گفت: با گذشت شش سال از شروع طرح قطار شهری پیشرفت کلی آن 28 درصد بوده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ خسرو زرافشانی گفت: متاسفانه دولت طی این سالها از سهمی که باید برای ساخت این پروژه پرداخت می‌کرده بسیار کم گذاشته است، بطوریکه از مجموع 249 میلیاردی که طی این سالها باید پرداخت می‌کرده تنها 114 میلیارد تومان آن را پرداخت کرده است.

زرافشانی افزود: همچنین 10 میلیارد تومانی که در سفر مقام معظم رهبری برای تزریق به این پروژه به تصویب رسید تاکنون ریالی از آن پرداخت نشده است.

زرافشانی با اشاره به نیاز جدی شهر کرمانشاه به عنوان مرکز غرب کشور به این پروژه، گفت: متاسفانه با روند کندی که این پروژه دارد، قطعا بیش از 10 سال دیگر برای بهره برداری آن زمان نیاز خواهد بود و در حالی تزریق اعتبارات به این پروژه از سوی دولت اندک است که این اولین خط قطار شهری کرمانشاه است و در سایر کلانشهرها خط های دو و سه قطار شهری هم راه افتاده است.

زرافشانی گفت: با توجه به اهمیتی که پروژه قطار شهری برای شهر کرمانشاه دارد باید کارگروهی در این زمینه تشکیل شده و همه مسئولان مربوطه ازاستانداری، شهرداری، شورای شهر و نمایندگان استان با جدیت پیگیر افزایش اعتبارات این پروژه و راه اندازی هر چه سریعتر آن باشند.

وی افزود: در صورت تامین اعتبار ظرف دو تا سه سال آینده فاز یک این پروژه به بهره برداری رسیده و طی پنج سال دیگر تمام پروژه به بهره برداری می‌رسد.


انتهای پیام/

برچسب ها: کرمانشاه ، قطار ، شش ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.