تشکیل کمیته پیشگیری از خطاهای پزشکی

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با دستور وزیر بهداشت کمیته‌ای متشکل از مسئولین اجرایی و معاونین، مامور انجام پیشگیری از خطاهای پزشکی شدند.

ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان از تشکیل کمیته پیشگیری از خطاهای پزشکی خبر داد و گفت: از اسفند ماه گذشته با دستور مستقیم وزیر بهداشت کمیته‌ای متشکل از مسئولین اجرایی و چند نفر از معاونین و افراد با تجربه در این زمینه مامور انجام این کار شدند.

وی ادامه داد: در همین راستا از گروه‌های بین المللی مانند سازمان بهداشت جهانی مشورت گرفته شد تا بتوانیم خطاهای درمانی را به حداقل برسانیم.

حریرچی در مورد وظیفه این کمیته عنوان کرد: وظیفه اصلی این کمیته انجام اقدامات پیشگیرانه است کمیته پیشگیری از خطاهای پزشکی باید به طور سیستماتیک از خطاهای پزشکی جلوگیری کند. هم چنین در مواقعی که مواردی پیش می‌آید سیستم گزارش گیری داوطلبانه ایجاد می‌شود تا از عوارض خطای مربوطه جلوگیری شود و هم چنین از تجربه به دست آمده به دیگران آموزش داده شود تا دیگر خطایی رخ ندهد.

وی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از اعتبار بخشی بیمارستان‌ها را به این موضوع اختصاص داده‌ایم و نظارت‌ها در این زمینه تشدید خواهند شد. بسته‌های متعددی در این زمینه وجود دارد که به تدریج اعلام می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: خطاهای درمانی در تمام کشورهای دنیا به میزان قابل توجهی رخ می‌دهد که در اکثر موارد خطاهای سیستماتیک از علل اصلی است. در برخی موارد نیز اشتباهات فردی تاثیر دارد. در کشوری مانند ایران حتی یک مورد از خطای پزشکی زیاد است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار