رئیس اداره سلامت محیط و کار گفت: در ایام نوروز بیش از 600 هزار بازرسی انجام شده که هزار و 700 مورد آن منجر به پلمپ شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، صادق نیت رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در اولین نشست خبری سخنگوی وزارت بهداشت در سال 95 در خصوص افزایش بازرسی‌ها از اماکن بهداشتی و مراکز ارائه دهنده مواد غذایی بیان کرد: تا 13فروردین ماه نظارت ها ی نوروزی ادامه یافت که طی این مدت بیش از 600 هزار بازرسی از اماکن مختلف داشتیم که ده هزار مورد منجر به تخلفاتی شده اند که به مراجع قضایی ارجاع داده شده اند.حدود 780 هزار کیلو ماده غذایی آلوده و غیر بهداشتی معدوم شده است که با یک حساب می توان گفت با توجه به اینکه حدود 50 گرم ماده غذایی آلوده یک نفر را مسموم می کند بنابراین با این امار معدوم مواد غذایی آلوده از مسمومیت 15 میلیون نفر جلوگیری شده است.

صادق نیت همچنین در ادامه گفت : حدود 800 مرکز ارائه دهنده مواد غذایی آلوده طی بازرسی ها پلمپ شدند.

وی افزود : بیش از 350 هزار ازآب آشامیدنی را کلر سنجی و تایید سلامت آن ها صورت گرفته است.

صادق نیت با اشاره به ارزیابی سلامت آب استخرها افزود: آب استخرها از نظر میکروبی و سلامت بررسی شد و بیش از 5 هزار نمونه برداری انجام شد و با موارد تخلف برخورد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سامانه 190 به عنوان سامانه دریافت گزارشات مردمی با استقبال خوبی روبرو شد و بیش از 2 هزار مورد شکایت ثبت شد و و این سامانه همچنان 24 ساعته فعالیت می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.