قصور پزشکی در بیمارستان‌‌‌های دولتی کمتر از خصوصی است

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: با وجود اینکه برخی بیمارستان‌های دولتی، آموزشی هستند و توسط هیئت علمی با مشارکت دستیاران هدایت می‌شوند، میزان قصور پزشکی در آنها کمتر از بیمارستان‌های خصوصی است.

ایرج حریرچی سخنگوی وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص دلایل رخدادهای اخیر مبنی بر خطای پزشکی گفت: طبق مطالعاتی که در جهان در این مورد صورت گرفته دلیل عمده خطاهای پزشکی سیستماتیک است.

وی افزود: مجموعه روند، ساعت کار و نحوه نظارت بر ارائه خدمت باید به گونه‌ای باشد که خطاهای پزشکی به حداقل ممکن برسد اگر چه تشخیص اشتباه خطای انسانی نیز رخ می دهد.

وی در خصوص اینکه قصور پزشکی اغلب در بیمارستان‌های دولتی رخ می دهد یا خیر، گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته با وجود اینکه برخی بیمارستان‌های دولتی، آموزشی هستند و توسط هیئت علمی با مشارکت دستیاران هدایت می شوند، میزان قصور پزشکی در این بیمارستان‌ها کمتر از بیمارستان‌های خصوصی است.  

حریرچی عنوان کرد: خطای پزشکی در تمام کشورهای دنیا رخ می‌دهد و این تنها مختص ایران نیست و راه مقابله با آن معمولا سیستماتیک است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار