نخستین برنامه شبهای فوتبالی در سال جدید از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه امشب روی آنتن رفت.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه شبهای فوتبالی در سال ۹۵ کار خود را آغاز کرد.

در ابتدای این برنامه نتایج نهایی نظرسنجی انتخاب بهترین سرمربی سال ۹۴ به نمایش درآمد و برانکو ایوانکوویچ با ۶۲/۴ درصد بالاترین رای را به خود اختصاص داد.

سپس مروری اجمالی بر پشت صحنه برنامه نوروز فوتبالی پخش شد.

سوال پیامکی برنامه:

کدام گزینه تاثیر بیشتری در موافقت کنفدراسیون فوتبال آسیا با درخواست عربستان داشته است؟
۱) ضعف دیپلماسی فدراسیون فوتبال
۲) نفوذ عربستان در فوتبال آسیا

سپس جدول رده بندی لیگ برتر و برنامه هفته بیست و پنجم مرور شد.

خلاصه بازی پدیده - استقلال اهواز پخش شد.

اصغر باقریان مدیرعامل سپاهان در تماسی تلفنی در خصوص رای AFC به سود عربستان گفت: شاید ما می توانستیم با همراهی همه مجموعه ها مثل باشگاه ها و فدراسیون و وزارت ورزش از چنین اتفاقی جلوگیری کنیم اما متاسفانه این همکاری انجام نشد. 

وی افزود: در این شرایط اقتصادی نامناسب همین تک بازی که در کشور عمان برگزار می شود چیزی حدود یک میلیارد تومان به ما ضرر می زند و ما پیگیر هستیم که مسئول تامین این بودجه اضافی چه کسی است.

وقتی اینفانتینو قبل از رای آوردن در فیفا به ایران می آید، یعنی هیچ شبهه ای از نظر مسائل امنیتی در ایران وجود ندارد.

ما حداکثر تلاشمان را انجام می دهیم تا به هر شکل بتوانیم تا جایی که امکان دارد جلوی این بدعت را بگیریم.

امیررضا واعظی آشتیانی نیز در تماس تلفنی اظهار داشت: موضع عربستان دخالت سیاست در ورزش است و مسئولان ما باید به مقامات بالاتر اعتراض کنند و پیگیر قضیه باشند اما آنها حتی جواب منتقدان داخلی را نیز به شکلی ناپسند دادند. ما در این موضوع فرصت سوزی کردیم و به نوکران عربستان که در راس کنفدراسیون آسیا کار می کنند اجازه دادیم تصمیمات مغرضانه بگیرند. 
وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم باید پیگیری کنند. عربستان هدفی غیر از محروم کردن ما ندارد و از طرفی ما نباید در راهی که آنها فراهم کرده اند قدم بگذاریم.

آشتیانی درباره مقصر اصلی این ماجرا گفت: کرسی هایی در AFC داریم که همه برای منافع شخصی آقایان به دست آمده و کسی به منافع ملی توجه نمی کند.

او همچنین درباره شیوع چنین اتفاقی در ورزش های دیگر افزود: عربستانی ها از کشور هایی مثل نپال و غیره به خاطر چنین روزهایی استفاده ابزاری می کنند. ایران باید یک بار برای همیشه پرونده قطوری علیه آنها تهیه کند و تخلفات عربستان را به گوش مقامات ذی ربط برساند وگرنه هیچ بعید نیست در سایر رشته ها هم این بحث ادامه داشته باشد.

سعید آذری، مدیرعامل ذوب آهن هم در این باره گفت: تمرکز جامعه فوتبالی ما به جای اینکه روی این موضوع باشد، به دعواهای داخلی و عوض شدن رئیس فدراسیون و اینطور مسائل معطوف شد. حالا که زمان را از دست دادیم بهتر است به دنبال مقصر نگردیم.

ما فکر کردیم که سیدنی و برخی شهر های شرق آسیا شاید برای میزبانی مناسب باشد اما هزینه های سرسام آور و برنامه فشرده لیگ باعث شد ما هم به حضور در یک کشور عربی رضایت دهیم.

در ضمن ما هیچ سکوی تعیین کننده ای در مجامع بین المللی نداریم و در چنین شرایطی همیشه بازنده می شویم.

سوال من این است که اگر در مراحل بالاتر یا بازی تای ملی به عربستان بخوریم، چه باید بکنیم؟ چرا آقایان برای شکایت به دادگاه CAS اقدام نمی کنند؟

به شخصه می گویم اگر تصمیم نهایی با من بود، چنین خفتی را قبول نمی کردم.

سپس خلاصه بازی پرسپولیس - سیاه جامگان به روی آنتن رفت.

مهمان نخست برنامه امشب، دکتر بیژن ذوالفقارنسب بود.

او در ابتدای صحبت هایش گفت: من خودم از منتقدان برانکو در پرسپولیس بودم اما به مرور زمان متوجه شدم که زود قضاوت کردم و مربی کروات تغییرات خوبی در این تیم ایجاد کرده است.

او افزود: به نظرم اردوی عمان تصمیم اشتباهی از سوی مدیران باشگاه بود چرا که از لحاظ بدنی سرخپوشان مثل همیشه سرحال نبودند اما در کل به نظر می رسد بازیکنان پرسپولیس متوجه شده اند در چه تیمی بازی می کنند و این مسئله روحیه شکست ناپذیری را در یک تیم بالاتر می برد.

آمار بازی پرسپولیس، نشان از یک بازی نسبتا پایاپای با برتری خفیف سرخپوشان در ایجاد موقعیت خطرناک داشت.

سپس آنالیز جزئی عناصر تهاجمی پرسپولیس به نمایش در آمد.

کنفرانس بازی پرسپولیس - سیاه جامگان:

برانکو: با کمال مسرت به بازیکنانم تبریک می گویم. در یک فضای غیرورزشی و بدون انگیزه حضور هواداران، انتظار بازی سختی را داشتم. قبل از این هم گفته بودم تیم سیاه جامگان بازی های خوبی انجام می دهد.در مجموع شاگردان من استحقاق این برد را داشتند.

کاظمی: خیلی راحت سه امتیاز را تقدیم کردیم. متاسفم که به یک تیم ۱۰ نفره باختیم. ما از داشته هایمان استفاده نکردیم. به پرسپولیس تبریک می گویم.

ذوالفقارنسب در ادامه گفت: تماشاگران موتور اصلی ورزش هستند و یک انرژی طبیعی را به زمین منتقل می کنند. به نظرم امروز روز خوبی برای فوتبال نبود.

کنفرانس پدیده - استقلال اهواز:

مهاجری: باززی سختی بود و هرچه از زمان گذشت بازی بهتری نمایش دادیم. در ضربات آخر دقت لازم را نداشتیم.

بختیاری زاده: مشکلات عجیبی در پرواز به مشهد داشتیم و بازیکنانم استراحت نکردند.

دومین مهمان برنامه سهراب بختیاری زاده بود.

او درباره بازی استقلال خوزستان - استقلال تهران گفت: بازی سختی برای هر دو مربی بود و البته تیم ویسی تا حدودی شایستگی برد را داشت. البته استقلال تهران با استفاده از تجربه به گل رسید. نوع دفاع تیم آقای مظلومی باعث شد خط هافبک این تیم از کار بیفتد و حملات میزبان پردامنه تر شود.

ذوالفقارنسب در خصوص تیم خوزستانی گفت: در ابتدای فصل فکر می کردیم نتایج این این تیم اتفافی است اما آنها در ادامه فصل هم نتایج خوبی کسب کردند. نبود حاشیه، حمایت مدیران و پشتوانه خوبی که از لحاظ بازیکن در اختیار دارند، عوامل موفقیت آنهاست.

کنفرانس خبری بازی استقلال خوزستان - استقلال تهران:

مظلومی: بازی زیبا و نفس گیری بود و هر دو تیم خوب بازی کردند. ما هم سه امتیاز را می خواستیم اما با یک شوت نتیجه را از دست دادیم.

ویسی: بازی بانشاطی بود که البته سهم ما در آن بیشتر بود. ما می توانستیم برنده باشیم اما مانعی به نام طالب لو جلوی ما را گرفت.

آمار بازی هم برتری نسبی آبی های خوزستان را تایید می کرد.

سپس آنالیز فنی عناصر دفاعی و تهاجمی تیم میزبان پخش شد.

داوود رفعتی کارشناس داوری و مهمان پایانی برنامه بود.

کارشناسی داوری:

پرسپولیس - استقلال خوزستان:

پنالتی و اخراج سوشا صحیح بود اما قبل از آن صحنه خطایی روی عالیشاه رخ داد که داور آن را اعلام نکرد.
یک پنالتی روی مهدی طارمی اعلام نشد.

استقلال خوزستان - استقلال تهران:

در صحنه درگیری نیمه دوم باید به دو بازیکن کارت زرد داده می شد.
در مجموع قضاوت این دیدار مشکل خاصی نداشت.

خلاصه بازی  راه آهن - نفت پخش شد.

کنفرانس بازی راه آهن - نفت :

توپالیدیس: بازی بسیار خوبی انجام دادیم اما کماکان مشکل گلزنی داریم. چند بازی است که خوب بازی می کنیم اما نتیجه نمی گیریم.

منصوریان: اثرات تعطیلی لیگ را مشاهده کردیم. تعداد زیاد جوان ها باعث شد سبک تیم ها شبیه به هم باشد. در نهایت کلاس بازی سید جلال نتیجه را رقم زد.

در پایان برنامه رای اکثریت مردم در مورد دلیل موافقت AFC با عربستان، به ضعف دیپلماسی فدراسیون فوتبال ایران تعلق گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار