رئیس شورای شهر تهران گفت: مقرر شد نرخ کرایه انواع تاکسی همانند مصوبه شورا، افزایش 15 درصدی که نزدیک به نرخ تورم سالانه 14 درصد است داشته باشد.

میزان افزایش نرخ کرایه ها کاهش یافت/مبلغ 600 تومان نرخ بلیت مترو کرجبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی چمران در ابتدای دویست و چهل و هفتمین جلسه شورا با اشاره به آغاز سال نو، اظهار کرد: امیدواریم امسال سال پیروزی برای ملت های مسلمان و به ویژه ملت ایران باشد. سال پیروزی ملت‌های مبارز و سال پایان یافتن جنگ و انسان کشی که توسط افرادی انجام می‌شود که به نام اسلام این جنایات فجیع را انجام می‌دهند.

چمران گفت: امیدواریم امسال سال محو و نابودی جنایتکاران تاریخ و استاد همه آنها اسراییل باشد، سالی که داعشی‌ها و سلفی‌ها بساط خود را برچیده ببینند حیات منحوسشان پایان پذیرد. ما امیدواریم امسال سالی باشد که همه‌ی آرمان‌های انقلاب تجلی یابد و سالی باشد توام با اقتدار ، سلامت و موفقیت.

وی در ادامه افزود: میلاد مسعود حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن را تبریک می‌گوییم و امیدواریم در سالی که آغاز و پایان آن با میلاد مبارک این بانوی بزرگوار اسلام متقارن است سالی مبارک برای شیعیان باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران سپس گفت: مهمترین موضوعی که امسال داشتیم سخنان مقام معظم رهبری در مشهد و در لحظات آغازین سال نو بود. آنجا که ایشان امسال را سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل نام گذاری کردند. بدون شک آنچه وظیفه ماست این است که اقتصاد مقاومتی را به صورت کاملا واقعی اجرا کنیم و اقدام و عمل را شروع کنیم.

چمران خاطر نشان کرد: باید توجه داشت اقتصاد مقاومتی ریاضت نیست ولی در عین حال اسراف کردن هم نیست بلکه پرهیز از اسراف است.

وی سپس با اشاره به نمود اقتصاد مقاومتی در مدیریت شهری، گفت: اینکه ما بتوانیم از تمام شدن پروژه‌ها با قیمت‌های بالا جلوگیری کنیم و یا از هزینه‌های فرهنگی که بازدهی مناسب ندارد پرهیز کنیم یعنی اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی داشته‌ایم.

چمران بیان کرد: در حوزه خدماتی و عمرانی نیز باید وضع به همین منوال باشد به عنوان مثال رنگ آمیزی جداول نیاز نیست و شاید اینها نمونه‌های کوچکی باشند اما همین موارد اگر در شهرداری اتفاق بیافتد می‌تواند خیلی کمک کند.

وی یاد آور شد: در شهرداری باید تاکید بر خرید تولیدات داخلی باشد و حتی المقدور تولیدات خارجی را به کار نگیریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین اظهار داشت: در شورا هم باید اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی پیاده شود. اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی باید از خود شروع شود اینکه جلسات به موقع تشکیل شود، اعضا به موقع در جلسات حاضر شوند و طرح‌ها و لوایح به موقع رسیدگی شوند. استفاده بهینه از وقت نیز همان اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی است.

 چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران، گفت : جا دارد تقدیری داشته باشیم از همه دستگاه‌های خدماتی که در ایام نوروز آسایش و رفاه را برای مردم تهران و نیز مسافران فراهم کرده بودند.

وی ادامه داد: شهرداری تهران نیز امسال فراتر از سال‌های قبل برنامه‌های پر باری به ویژه در حوزه گردشگری داشت که جای تقدیر دارد.

چمران همچنین اظهار داشت: تقدیری هم باید از مردم شهید پرور داشته باشیم که در این ایام در مناطق جنگی حاضر شدند و با اینکه وضعیت جوی هم مناسب نبود اما استقبال پر شوری از مناطق عملیاتی داشتند.

وی ادامه داد: قطعاً و یقیناً این قبیل اقدامات در ماندگاری فرهنگ اسلامی و حماسی ما تاثیرات خوبی خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین یاد آور شد: اقدام شهرداری تهران در پرداخت بخشی از بدهی پیمانکاران در روزهای پایانی سال نیز جای تقدیر دارد.

اسماعیل دوستی نیز گفت: از مجموعه شهرداری به ویژه در حوزه زیبا سازی، گردشگری، سازمان پارکها و نیز خدمات شهری تشکر می‌کنم چرا که زیبایی خاصی در تهران ایجاد شده بود.

اقبال شاکری نیز گفت: یکی از اقدامات خوب شهرداری این بود که داشته‌های گردشگری و تاریخی تهران را به خوبی نمایان کرده بود که سبب جلب نظر مسافران و عموم مردم شده بود.

حجت الاسلام ناصحی نیز از اقدامات شهرداری تهران در حوزه گردشگری و نیز پرداخت بدهی پیمانکاران تشکر کرد.

**میزان افزایش نرخ کرایه ها کاهش یافت

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اعضاء شورای شهر تهران در ادامه دویست و چهل و هفتمین جلسه شورا موضوع اعتراض فرمانداری به مصوبات "تعیین نرخ کرایه انواع تاکسی ،اتوبوسرانی، مینی بوسرانی و بلیت مترو در شهر تهران در سال 95 " در دستور کار قرار داشت، که عدم مطابقت نرخ کرایه‌ها با سیاست‌های دولت و نیز تورم سالانه مهمترین مواردی بود که فرمانداری به آن اعتراض داشت.

در جریان بررسی این موضوع و به پیشنهاد مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران مقرر شد که نرخ کرایه انواع تاکسی همانند مصوبه شورا ،افزایش 15 درصدی که نزدیک به نرخ تورم سالانه 14 درصد است داشته باشد.

چمران افزود: این در حالی است که تاکسی جز بخش خصوصی به شمار می‌آید و امروزه رانندگان تاکسی‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

وی ادامه داد: نرخ کرایه‌های اتوبوسرانی نیز با افزایش 15 درصدی مواجه خواهد بود به این ترتیب که مسیر های 5 کیلومتری که در مصوبه قبل ذکر شده بود حذف می‌شود چرا که ما مسافتهای کمتر از 5 کیلومتر نداریم و اتوبوس‌های بی آر تی پیمایش 15 کیلومتر و بیش از آن دارند بنابراین نرخ کرایه اتوبوسرانی نیز با همان افزایش 15 درصد به طور میانگین روبرو خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در خصوص تعیین نرخ بلیت مترو در سال 95 ، گفت: در مورد قیمت بلیت مترو با در نظر گرفتن مواردی، قیمت را تعدیل کردیم که به موجب آن بلیت مترو به طور متوسط 25 درصد افزایش خواهد داشت، با این تفاوت که در پیمایش 50 کیلومتر به بالا به ازای هر 10 کیلومتر 100 ریال به مبلغ بلیط افزوده خواهد شد.

چمران اضافه کرد: بر این اساس نرخ بلیت مترو کرج نیز به صورت جداگانه و به مبلغ 600 تومان محاسبه خواهد شد.

در جریان بررسی این پیشنهاد مخالفان و موافقان نیز سخنان خود را بیان کردند.

احمد حکیمی پور گفت: ما در تعیین نرخ کرایه‌های وسایل حمل و نقل عمومی باید به صورت تعاملی با دولت این موضوع را حل کنیم.

وی ادامه داد: ما باید به مردم تهران که انواع عوارض و مالیات را می‌دهند خدمات رسانی کنیم و از این رو تعیین این نرخ ها باید در تعامل با دولت همراه باشد.

احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا ،گفت : ما نیز به دنبال افزایش قیمت‌ها نیستیم ولی وقتی دولت بدهی‌های گذشته خود را نمی‌پردازد و حتی سهم یک سوم خود در بهای بلیت را نمی‌پردازد، نمی‌توان توقع داشت که بهای نرخ کرایه‌ها افزایش داده نشود.

محسن سرخو رئیس کمیته حمل و نقل ، نیز تاکید کرد: افزایش بلیت مترو باید همان 15 درصد و حتی کمتر باشد تا اقبال عمومی به این وسیله پاک کم نشود.

وی همچنین افزود: ما زمانی باید قیمت مترو را با دیگر کشور ها مقایسه کنیم که حداقل دستمزدهایمان هم با آنها برابر باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار