رئیس جمهور سوریه تصریح کرد: کشورهای غربی صادق نیستند و سیاستی را دنبال می کنند که از قوانین بین المللی به دور است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: "کشورهای غربی صادق نیستند و سیاستی را دنبال می کنند که از قوانین بین المللی به دور است برای همین نمی توان به این کشورها برای حل مشکلی اعتماد کرد."

بشار اسد گفت: "مردم و ارتش در سوریه اراده کامل برای پاکسازی سوریه از تروریست ها را دارند و این مسئله قابل بحث و بررسی نیست. مبارزه با تروریسم و تلاش برای حل سیاسی بحران دو محور اصلی هستند که می تواند موجب حفظ کشور و مردم سوریه شود."

اسد گفت: "برخی در جهان نمی خواهند خبر آزادسازی شهر باستانی تدمر را از چنگال داعش باور کنند. برخی کشورها از جمله کشورهایی مرتبط با جنگ علیه تروریسم یا کشورهای عضو ائتلاف آمریکا تاکنون موضعی درباره آزادسازی تدمر اتخاذ نکرده اند. من باید اینجا واضح صحبت کنم. فرانسه و انگلیس هیچگونه واکنشی نشان ندادند آن هم به چند دلیل. یکی به این دلیل که اشغال تدمر از سوی تروریست ها دلیلی بر شکست ائتلاف و عدم جدیتش در مبارزه با تروریسم بود. آزادسازی این شهر با حمایت روسیه دلیل دیگری بر عدم جدیت آن ها در مبارزه با تروریسم بوده است."

اسد گفت: "حمایت روسیه برای آزادسازی تدمر و همچنین حمایت ایران و حزب الله و دیگر کشورها در این باره اساسی بود."

وی گفت: "ما آرزو می کنیم حوادثی که برای سوریه رخ داد برای کشور دیگری رخ ندهد. حوادثی که در کشور ما اتفاق افتاد غیرانسانی بود. هرگونه تعصب دینی، سیاسی و اجتماعی ویران کننده جامعه است و باید از این مسائل دوری شود."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار