وزير امور خارجه آلمان در ديدار با همتا تاجيكستانی خود ضمن بيان اينكه وضعيت منطقه به نتايج مذاكرات صلح افغانستان- طالبان بستگی دارد خواهان از سرگيری دوباره اين مذاكرات شد.

آلمان خواستار مذاكرات صلح افغانستان- طالبان شد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، به نقل از «اسپوتنیك»، «فرانك والتر اشتاین مایر» وزیر امور خارجه آلمان گفت كه كشورش خواستار از سرگیری مذاكرات صلح میان دولت و طالبان افغانستان است.

وی در دیدار با «نوبوستر سراج‌ الدین اسلو» همتای تاجیكستانی خود افزود: می‌توانیم پیشرفت در افغانستان را مشاهده كنیم و این پیشرفت قابل توجه است در نتیجه از مذاكرات بین دولت و طالبان افغانستان حمایت می‌كنیم و وضعیت منطقه‌ به نتایج این مذاكرات بستگی دارد.

بر اساس گفته وی، حملات اخیر شبه‌ نظامیان بیانگر اهمیت و نیاز همكاری میان كشورها در جنگ علیه تروریسم است.

لازم به ذكر است كه پس از برگزاری چند دور مذاكرات چهار جانبه نمایندگان آمریكا، چین، پاكستان و افغانستان در «كابل» و «اسلام‌آباد»، قرار شد تا نخستین نشست گفتگوی مستقیم با طالبان در اوایل ماه گذشته میلادی برگزار شود.

اما طالبان افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در وب سایت رسمی خود اعلام كرد كه «ملا اختر منصور» به هیچ كس اختیار شركت در این مذاكرات را نداده است.

همچنین طالبان بر شروط اعلام شده در كنفرانس «پگواش» در قطر توسط نمایندگان آنها تاكید كرد. مهمترین شروط طالبان خروج نیروهای آمریكایی از افغانستان و لغو تحریم های سازمان ملل علیه این گروه و همچنین آزادی زندانیان سیاسی طالبان است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار