یك ژنرال امریكایی گفته است كه جنگجویان گروه تروریستی داعش در افغانستان قادر به راه‌اندازی تاخت و تازهای بزرگ نیستند و این جنگجویان صرفاً در بخش كوچكی از این كشور فعالیت دارند.

داعش در بخش کوچکی از افغانستان فعالیت داردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ژنرال ویلسون شوفنر، سخنگوی نیروهای ناتو در افغانستان می‌گوید كه این گروه در واقع از ۴۰۴شهرستان در سراسر كشور تنها بر یك شهرستان كنترل دارد. به گزارش دویچه‌وله، شوفنر در یك كنفرانس تلفنی به خبرنگاران در واشنگتن گفت كه این شهرستان در استان شرقی ننگرهار در امتداد مرز پاكستان واقع است.

سال گذشته میلادی مقام‌های نظامی تخمین زده بودند كه میان یك‌هزار تا سه‌هزار جنگجوی داعش در هفت شهرستان ننگرهار فعالیت دارند. شوفنر گفت اما حالا شمار این جنگجویان احتمالاً كمتر از آن است.

شوفنر افزود كه بسیاری از این جنگجویان اعضای سابق گروه طالبان پاكستان هستند كه «به داعش اعلام وفاداری كرده‌اند.»

به گفته این مقام نظامی ناتو، این جنگجویان در اثر عملیات نظامی پاكستان در مناطق قبایلی وزیرستان شمالی به مناطق مرزی افغانستان فرار كرده‌اند.

سخنگوی ماموریت ناتو در افغانستان گفت كه «داعش در میان طالبان جذبه بنیادی ایدئولوژیك ندارد.» به گفته او، «اعمال بسیار مخوف داعش در استان ننگرهار در میان ساكنان این استان منفور بوده‌است» و به این دلیل حمایت از این گروه در افغانستان تضعیف شده است.

شوفنر گفت با وجود این، گروه داعش در افغانستان به عنوان یك «تهدید استراتژیك» باقی می‌ماند. نیروهای امنیتی افغانستان با حمایت حملات هوایی پهپادهای امریكایی در ماه‌های اخیر عملیات زمینی را برای عقب‌زدن جنگجویان داعش در استان ننگرهار راه‌اندازی كرده‌اند؛ جایی كه اعمال وحشتناك این گروه منجر به فرار هزاران تن از مردم محل شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار