مجموعه مستند «مردمانی از جنس کویر» با نگاهی متفاوت به شهر مقدس قم و با تمرکز بر مسائل مردم شناسی این شهر در طول ۲ سال ساخته شده است که از امروز ساعت ۱۸ از شبکه مستند روی آنتن می رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛سید محمد صادق جعفری کارگردان مجموعه مستند «مردمانی از جنس کویر» گفت: این مجموعه  ترکیبی از طنز و جدی است و از امروز ساعت ۱۸ از شبکه مستند پخش می شود و در ۷ قسمت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه به مردم شناسی قم می پردازد.  
 
وی ادامه داد: موضوعات این مجموعه شامل آداب و رسوم، گردشگری مذهبی، مشاغل قم، مهاجرت و جمعیت، توسعه شهر قم، ساختار محلات در قم و باورهای دینی است که هر قسمت به عنوان یک فیلم مستند مستقل ساخته شده است.
 
این کارگردان زبده یادآور شد: ما در این مجموعه تلاش کردیم که نگاه عمیق تری به مردم و شهر قم داشته باشیم و از ساختارهای کلیشه ای اینگونه مستندها دوری کنیم.

وی ادامه داد:آنچه در این مجموعه برای ما اهمیت داشت ارائه تصویری متفاوت و جذاب از شهر قم بوده است البته اولویت تولید این مجموعه ارائه اطلاعات با ساختاری جذاب برای مخاطب عام است. مثلا نریشن این فیلم که توسط مهدی نادری بیان شده شباهت چندانی با نریشن هایی که معمولا در تلویزیون می شنویم، ندارد.
 
جعفری ادامه داد: نریشن در این مجموعه با لهجه شیرین قمی و طنز بیان می شود و خود نریتور به یک شخصیت در فیلم تبدیل شده است.
 
 جعفری در پایان اظهار کرد: گفتگو با کارشناس در این مجموعه کمتر جایی دارد و به جای مصاحبه که معمولا مخاطب را خسته می کند با افراد در شرایط مختلف همراه می شویم و به این شکل مخاطب را وسط یک ماجرا قرار می دهیم.
 
عوامل تولید این فیلم عبارتند از: کارگردانی: سید محمد صادق جعفری، محسن سخا، تصویربرداران: محمد حدادی، بهروز بادروج، پژوهش: سید محمد صادق جعفری، محسن سخا، حسن قره گوزلو، بامداد لاجوردی، صدابردار: علی تاجیک، شاهرخ گودرزی، گوینده گفتار متن: مهدی نادری، طراح تیتراژ و موشن گرافیک: آنا امیرحسنی، تدوین: سید محمد صادق جعفری، محسن کردستانی، معصومه کیانی، تهیه کننده: محسن سخا، نویسندگان: سید محمد صادق جعفری، محسن سخا.
برچسب ها: قم ، پخش ، مستند ، استان ، شبکه مستند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار