مسئول امور موزه‌ها و ابنیه تاریخی همدان از بازدید 95 هزار گردشگر از موزه‌های همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار موزه‌های همدان پذیرای 95 هزار گردشگر در ایام نوروزگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ لیلا خوشرو با اشاره به موزه‌ها و اماکن زیر پوشش میراث فرهنگی، اظهار کرد: از 27 اسفند ماه سال 94 تا 13 فروردین ماه جاری، 95 هزار بازدید از اماکن و موزه‌های همدان انجام شد.


وی تصریح کرد: 380 گردشگر خارجی در ایام تعطیلات نوروزی از موزه‌های همدان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 65 درصد افزایش داشت.

مسئول امور موزه‌ها و ابنیه تاریخی همدان با بیان اینکه 18 موزه و ابنیه فرهنگی تاریخی در سطح استان در ایام نوروز فعال بود، گفت: تمام موزه‌ها در ایام تعطیلات نوروزی آماده پذیرایی مسافران بود.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین بازدید در این ایام به ترتیب به آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، هگمتانه و ... اختصاص یافت.

خوشرو اضافه کرد: امسال با بازگشایی موزه حمام قلعه همراه شد که بسیار مورد استقبال واقع شد و گردشگران زیادی نیز از آن بازدید کردند، موزه‌های غیروابسته چون باغ‎موزه دفاع مقدس و موزه تاریخ طبیعی نیز 12 هزار نفر بازدیدکننده داشتند.

مسئول امور موزه‌ها و ابنیه تاریخی همدان با بیان اینکه موزه مشاهیر واقع در مجتمع عین‌القضات نیز مورد بازدید قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: آثار تاریخی واقع در فضای باز چون شیرسنگی و گنجنامه نیز در این مدت پربازدید بود و 70 هزار نفر از این آثار بازدید کردند.

وی با بیان اینکه موزه تاریخ و فرهنگ اسدآباد یک‌هزار و 271 نفر بازدیدکننده داشت، گفت: از حمام حاج آقا تراب، موزه تاریخ و فرهنگ و موزه شهدای نهاوند 2 هزار و 800 نفر بازدید صورت گرفت.

خوشرو اضافه کرد: در تویسرکان 11 هزار نفر گردشگر از آرامگاه میر رضی‌الدین آرتیمانی و موزه تاریخ و فرهنگ بازدید کردند.

وی خاطرنشان کرد: تپه باستانی نوشیجان و موزه لطفعلیان در ایام نوروز 4 هزار و 100 نفر بازدید کننده داشتند.

انتهای پیام/


برچسب ها: همدان ، موزه ، ایام نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.