رئیس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: از هم استانی های انتظار داریم از رهاسازی ماهی های قرمز در آب رودخانه ها و سدها خودداری نموده چرا که ممکن است موجب انتشار بیماری و آلودگی آب شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، باقری با اعلام این خبرافزود: پس از پایان تعطیلات ایام نوروز، ماهیان قرمز سفره هفت سین و سبزه ها در رودخانه ها، سدها و چشمه ها رها شده و موجب انتشار بیماری، آلودگی آب و ایجاد منظره بد در طبیعت می شود لذا ضروری است که مردم عزیز استان از این اقدام جلوگیری نموده و سبزه ها و ماهیان قرمز خود را در مکان هایی که در ورودی و خروجی های شهر ها مشخص خواهد شد تحویل دهند.

وی در ادامه بیان کرد: در روز طبیعت محیط بانان و کارشناسان کشیک اداره کل در مناطق حضور دارند و ضمن ارائه آموزش های لازم در بین مسافران طبیعت کیسه زباله، دستکش یکبارمصرف و بروشور توزیع خواهد شد.

رئیس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان اظهار داشت: از گردشگران تقاضا داریم از شکستن شاخه درختان و ایجاد آتش در محل های خطرناک جنگلی که احتمال آتش سوزی وجود دارد پرهیز نموده و با این اقدام علاوه بر جلوگیری از تخریب طبیعت رعایت حال باغداران نیز مد نظر باشد.

باقری در پایان خاطر نشان کرد: از هم استانی های تقاضا داریم درصورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاهده تخلف زیست محیطی مراتب را به نزدیکترین واحد محیط زیست استان اطلاع داده و یا از طریق شماره تلفن های 33554001 و 33541007 تماس حاصل نمایند.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.