حزب پی‌ام‌دی‌بی از تصمیم خود برای کناره‌گیری از ائتلاف حاکم برزیل خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، قدرتمندترین حزب سیاسی برزیل دیروز از تصمیم خود برای کناره‌گیری از ائتلاف حاکم خبر داد. با کناره‌گیری حزب پی‌ام‌دی‌بی (حزب جنبش دموکراتیک) برزیل احتمال سقوط دیلما روسف، رئیس جمهور این کشور بیش از پیش تقویت می‌شود.

بر همین اساس، سران این حزب روز سه‌شنبه با تشکیل جلسه‌ای تصمیم گرفتند از ائتلاف حاکم بر برزیل کناره‌گیری کنند. در صورت سقوط روسف ، میشل تمر - معاون رئیس جمهور - به عنوان کفیل ریاست جمهوری فعالیت خواهد کرد.

این حزب که نخستین قدرت پارلمانی برزیل به شمار می‌رود در پارلمان 513 نماینده‌ای این کشور69 نماینده دارد. همچنین 18 سناتور از مجلس سنای 81 عضوی برزیل وابسته به این حزب هستند.
هفت تن از وزرای کابینه برزیل نیز از اعضای این حزب به شمار می‌روند که با استعفای وزیر گردشگری، شمار آنها به شش نفر کاهش یافت.

دولت برزیل در ماههای اخیر با اعتراض و انتقادهای فزاینده مردم روبرو شده است. میزان اعتبار و محبوبیت دیلما روسف به پائین ترین حد خود رسیده است و تنها ده درصد از مردم برزیل همچنان از وی حمایت می کنند.

دیلما روسف که در انتخابات ریاست جمهوری  گذشته به دشواری برای یک دوره چهار ساله دیگر به عنوان رئیس جمهور برزیل انتخاب شد به علت ناکارآمدی سیاست های اقتصادی خود و ماجرای رسوایی شدید مالی که چهره گروه نفتی دولتی پتروبراس و ائتلاف چپ برزیل را خدشه دار کرده است، در وضع بحرانی قرار دارد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار