عزل دائم دیلما روسف در دستور جلسه امروز سنای برزیل

سنای برزیل امروز درباره عزل دائم نخستین رئیس جمهور زن این کشور رای‌گیری می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن پست، مجلس سنای برزیل امروز (چهارشنبه) درباره عزل دائم «دیلما روسف» رئیس جمهور تعلیقی این کشور از قدرت رای‌گیری خواهد کرد. در صورتیکه دوسوم سناتورهای این مجلس (54 نماینده از مجموع 81 نماینده) در نشست امروز علیه روسف رای دهند، وی از مقام خود برکنار خواهد شد.

بسیاری از کارشناسان سیاسی برزیل، عزل رئیس جمهور این کشور در رای‌گیری امروز سنا را "قطعی" و "موضوعی تمام شده" می‌دانند و معتقدند تنها تعداد نمایندگانی که علیه او رای خواهند داد ممکن است اندکی با پیش‌بینی‌های صورت گرفته متفاوت باشد. 

روسف در ماه مه پس از آنکه سنا با رای نهاد پایین‌دستی خود برای محاکمه وی به اتهام نقض قوانین مالی کشور برای پنهان کردن کسری بودجه پیش از انتخابات ریاست جمهوری 2014 موافقت کرد، از مقام خود تعلیق شد و «مایکل تمر» معاون وی به عنوان رئیس جمهور موقت قدرت را در دست گرفت. 

چنانچه نتیجه رای‌گیری امروز سنا منطبق با پیش‌بینی‌های انجام شده باشد، مایکل تمر تا پایان دوره ریاست جمهوری روسف رسماً جایگزین وی خواهد شد.

روسف تاکنون بارها در اجتماعات مختلف از جمله در مجلس سنا، خود را "بی‌گناه" دانسته و استیضاحش را "غیرقانونی" و "غیردموکراتیک" اعلام کرده است. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار