مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از اسکان هشت هزار و 500 زائر در اماکن متبرکه و زائر سراهای این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه جوان ازسنندج،سلمان روحی گفت: از 27 اسفند 94 تا 10 فروردین 95 بیش از هشت هزار و 500 نفر از مسافران نوروزی در جوار شش بقعه متبرکه و امامزاده این استان اسکان یافته اند.

وی افزود: بیشترین مسافران نوروزی اسکان یافته در سطح بقاع متبرکه این استان در امامزادگان عبدالله، اسماعیل، محمد (ع)، پیر تاج بیجار و بابا گرگر (ع) قروه و قرآن متبرکه نگل سنندج اسکان پیدا کرده اند.

روحی درادامه گفت: طرح آرامش بهاری از 27 اسفند 94 در شش بقعه متبرکه استان آغاز شده است و برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی در راستای اجرای این طرح در این اماکن متبرکه در حال برگزاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان بیان کرد: در اجرای این طرح خیمه های معرفت، ایستگاه های همه واقف باشیم برای پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، غرفه های کودک و نوجوان، اقامه نمازهای جماعت، برنامه ها و نمایشگاه های متنوع فرهنگی و مذهبی دایر شده است.
وی درپایان گفت:استان کردستان با وجود 47 بقعه متبرکه و زیارتگاه یکی ازقطبهای مهم گردشگری مذهبی به شمارمی رود که هرساله به ویژه درایام نوروز مسافران وگردشگران زیادی را به این استان جذب می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.