مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان از برگزاری دوره آموزش‌های اولیه ایمنی و پیشگیری از سوانح و حوادث برای 55 هزار و 717 نفر از شهروندان این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید مهدی مجدالاشرافی در گفتگو با خبرنگاران گفت: این دوره آموزشی برای 3 هزار و 720 نفر در مهدکودک و پیش دبستانی، 9 هزار و 61 دانش‌آموز در مقطع راهنمایی، 7 هزار و 507 نفر در مقطع دبیرستان،709 نفر در اداره‌ها، نهادها و ارگان‌ها، 93 نفر در شرکت و کارگاه‌ها، کانون‌های فرهنگی و مذهبی ، خانه های تاریخی، اقامتگاه ها و 15 نفر در هتل‌ها برگزارشد.

وی افزود: 290 نفر در پایگاه‌های بسیج، 3850 نفر آموزش محلی و شهروندی، عمومی و 1500 نفر در مراکز تفریحی به صورت تئوری و عملی آموزش دیدند.

به‌گفته‌وی،موضوعات این دوره آموزش اصول ایمنی و ضرورت رعایت آنها ،علل ایجاد حوادث و سوانح ، نحوه ارتباط با سازمان،چگونگی مقابله با آتش‌سوزی در لحظات اولیه و نحوه استفاده از خاموش کننده های دستی در آتش سوزی‌های ناشی ازجامدات، گاز و مایعات قابل اشتعال و انتقال موارد ایمنی برای جلوگیری از حوادث بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان در ادامه اهمیت ، ضرورتو استمرار آموزش ضمن خدمت برای آتش‌نشانان را تاکید کرد و گفت: 11 دوره ضمن خدمت برای آتش‌نشانان این سازمان در سال 94 برگزارشد.

مجدالاشرافی،آموزش ست‌های سنگین و نیمه‌سنگین هیدورلیک نجات، دوره تخصصی امداد و نجات چاه، صعود و فرود از ارتفاع، آموزش انواع گره، نحوه زدن کارگاه‌های امدادو نجات و تیرول، آموزش انواع پمپ‌های خودرویی و کار با آن - کف سازی، دوره تخصصی فرودگاهی را تعدادی از این دوره‌های آموزشی برشمرد و افزود:آوار برداری، نجات افراد گرفتار شده و رها سازی آنها با آموزش باز نمودن دربخودرو و منازل، آموزش انواع دستگاه های تنفسی و طرز کار آن از دیگر دوره‌های آموزشی بود.

وی در پایان،ضمن تشکر از همکاری سازمان‌ها و اداره‌های مرتبط با این سازمان در انجام امر آموزش گفت:آموزش اطفاء حریق هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری آموزشی و مصداقی از تحقق اقتصاد مقاومتی در این سازمان است چرا که آشنایی با آموزشهای اولیه پیشگیری از سوانح وحوادث می تواند به نحو قابل توجهی از بروز سوانح پیشگیری کند و مانع از ایجادخسارت های هنگفت شود.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار