به گزارش
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس اتحادیه هتلداران استان در حاشیه بازدید از بازار فیروزه ای، این بازار را پاتوقی مناسب برای هنرمندان توصیف کرد و گفت: جایگاه سوغات فرهنگی و هنری مشهد در گردشگری شهر به نسبت شهرهای زنجان، اصفهان و شیراز، نامناسب است چراکه مشهد کمتر به مقوله سوغات هنری توجه کرده است و بیشتر سوغات معنوی آن معرفی شده است اما می توانیم در کنار آن جذابیت های هنری هم معرفی کنیم و به گردشگران بشناسانیم چرا که ما هنرمندان زیادی در مشهد داریم که هنرهای آنها در کشور نایاب است.
محمد قانعی با بیان اینکه این مکان باید ماندگارشود و به عنوان بازارچه و مجموعه هنری دائمی شود و کارهای هنری را ارائه دهد، افزود: تقارن نام گذاری امسال با برگزاری چنین بازاری را به فال نیک می گیریم چراکه کارهای فرش، سنگ های قیمتی، آئینه کاری ها و تزئینات سنگی و همه کارهای هنری این بازار جزئی از هنرهای کشور هستند که هیچ نوع وابستگی به خارج از کشور ندارند و جذابیت گردشگری هم دارند و برای گردشگران خارجی، عرب زبان ها و گردشگران سایر کشورهای اروپایی که به تازگی پایشان به ایران باز شده، جذابیت بالایی دارند و می توانیم از همین راه، اقتصاد را مقاومتی کنیم.
وی تبلیغات را مشکل هنر دانست و تصریح کرد: متاسفانه نتوانسته ایم هنرمندان را به کشور و دنیا بشناسانیم، اگر کسانی که برای زیارت مشهد می آیند، بدانند چنین مکانی در نزدیکی حرم هست، حتما استقبال می کنند و از بودن و خرید در این بازار لذت می برند.
رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی در خصوص کمک این اتحادیه به رونق چنین بازارهایی گفت: ما با ارتباط گرفتن با اعضای صنف خود می توانیم این بازار را معرفی کنیم و هتل ها با نصب اعلامیه ها در لابی هتل ها می توانند این بازار را به زائران وگردشگران معرفی کنند.
قانعی تاکید کرد: از هنرهای اینجا می توان برای استفاده در تزئینات هتل ها استفاده کرد و نیازهای هنری داخل اتاق های هتل ها را از مرکز شهر و جایی نزدیک حرم تهیه کرد و به جای اینکه تابلوهای چینی و تزئینات کره ای استفاده کنیم، می توانیم از هنرهای همشهریان استفاده کنیم.
انتهای پیام/س