بیش از 10هزار گردشگر خارجی، نوروز امسال از بناهای تاریخی استان اصفهان دیدن کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: این تعدادگردشگر خارجی از بناهای تاریخی استان اصفهان، به ویژه مجموعه تاریخی میدان امام، مسجد جامع عتیق و کاخ موزه چهلستون دیدن کرده اند.
فریدون الهیاری افزود: باغ تاریخی فین کاشان و بافت تاریخی شهرستان های نطنز، نایین و اردستان، هم  از نقطه هدفهای دیگر گردشگران خارجی بوده است .
وی گفت: گردشگران خارجی به امنیت زیاد کشورمان و سفری توام با آرامش اذعان کرده اند.
يك زوج اتريشي كه در حال عكس برداري در ميدان تاريخي امام (ره) اصفهان بودند اظهار کردند: قبل از اينكه به ايران بياييم از نبود امنيت در اينجا ترديد داشتيم اما در چند روزي كه به اصفهان آمده ايم واقعاً به چشم ديديم كه اينجا از هرجاي دیگری، امنيت بسيار بالاتری دارد و جاي شگفتي است كه مردم تا پاسي از شب در كنار حاشيه زاينده رود به راحتي و بدون هيچ دغدغه و استرسي تفريح و گردش مي كنند.
اين زوج عنوان داشتند: ما تاكنون هيچ مشكلي برايمان از نظر امنيتي پيش نيامده اما همين‌كه ديديم پليسي به نام پليس گردشگري در اصفهان پيش بيني شده، بسيار احساس امنيت به ما دست داد و اميدوارم از اين پليس ها در ساير شهرهاي تاريخي ايران هم باشند.
زوج اتريشي، اصفهان را يكي از زيباترين و جذاب‌ترين شهرهاي دنيا توصيف كرده و مهرباني و مهمان‌نوازي مردم ايران را قابل ستايش عنوان كردند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.