معاون تولید ات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ازخطر طغیان آفت سن گندم در سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، کرامتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: به دلیل افزایش دمای بهمن و اسفند ماه سال گذشته فعالیت این آفت موزی زودتر شروع شد.

وی افزود: مرحله ی اول ریزش سن در 19 اسفند ماه سال 94 در شهرستان های خرمدره، خدابنده و ابهر طی بازدید های مکرر گزارش شد.

معاون تولید ات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در ادامه بیان کرد: با توجه به تغییرات جوی که در اواخرسال94 وهمچنین اوایل فروردین ماه سال جاری ایجاد شده است از شدت ریزش سن گندم کاسته شده ، اما این روند در کنترل آفت سن مادر از لحاظ رسیدگی به نرم مبارزه ایجاد مشکل خواهد کرد.

کرامتی افزود: برای شروع مبارزه علیه سن مادر حداقل باید 70 درصد از اماکن زمستان گذران تخلیه شده باشد. ولی با روند تغییرات جوی انتظار می رود تاخیر در نرم مبارزه علیه این آفت صورت گیرد.

وی بیان کرد: در طی دیده بانی هایی که از این اماکن توسط کارشناسان در سال گذشته انجام گرفته متاسفانه امسال سن حالت طغیانی خواهد داشت.

معاون تولید ات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در آخر خاطر نشان کرد: کشاورزان باید در جهت کنترل این آفت اقدامات لازم را اتخاذ کنند و حتما مزارع خود را بازدید کرده و در صورت مشاهده ی سن مادر اقدام سم پاشی نمایند.



انتهای پیام/ ا

برچسب ها: طغیان ، سن گندم ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.