دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان گفت:پژوهش ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان زنجان ساماندهی شده و در سال ۹۵ به جد از پژوهش ها حمایت خواهد شد.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛تقی نصیری به اجرای طرح های پژوهشی در حوزه مباره با مواد مخدر در استان زنجان اشاره کردو افزود: برای نخستین بار طی سال گذشته پژوهش در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام گرفت.
وی ادامه داد: در این راستا پژوهش ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان ساماندهی شده و در سال ۹۵ به جد از پژوهش ها حمایت خواهد شد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان گفت:طی سال گذشته ۱۰ پایان نامه دانشجویی در حوزه اعتیاد و کاهش آسیبهای آن در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا انجام شد.
نصیری به حمایت از پایان نامه های دانشجویی در حوزه مبارزه مواد مخدر از سوی ستاد شورای مواد مخدر اشاره کردو یاد آورشد:در این راستا دبیر خانه شورای مواد مخدر دو میلیون تومان در مقطع کارشناسی ارشد و چهار میلیون تومان در مقطع دکترا تسهیلات ارائه می دهد.
وی افزود: برگزاری دوره تربیت کادر متخصص پیشگیری اولیه از اعتیاد برای مشاوران، مربیان و فرهنگیان به تعداد ۵۰ نفر برای نخستین بار از جمله اقدامات فرهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر در استان بوده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان تصریح کرد: حوزه پژوهش های استان زنجان در زمینه پیشگیری از اعتیاد و افزایش سطح تعامل با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی ساماندهی شده است و در سال جدید برنامه های مدونی در دستور کار دارد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان گفت: در حال حاضر استان زنجان در زمینه مبارزه با موادمخدر وضعیت مطلوب نسبی دارد و باید پاک بودن زنجان از اعتیاد حفظ شود كه برای تحقق این امر مهم باید برنامه ریزی شود.
نصیری افزود: نقش خانواده ها در بحث مبارزه با مواد مخدر بايد پر رنگ دیده شود كه در این راستا بايد سمن ها و نهادهای غیر دولتی هم فعال شده و نسبت به مبارزه با اعتیاد وارد کار شوند.
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.