حرم امامزاده بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون میزبان هزاران نفر گردشگر داخلی و خارجی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،اینک بارگاه نورانی این سلاله پاک نبی اکرم (ص) آکنده از شمیم دلنوازی و عشق ورزی به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
راه های پر پیچ و خم و ناهموار حرم بی بی حکیمه (س) که مردم جنوب کشور آن را مشهد فقیران می دانند، این روزها شاهد تردد هزاران کاروان است که از راه های دور و نزدیک خود را به این قطعه بهشت رسانیده اند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت:60 هزار گردشگر از آغاز تعطیلات نوروز 95 تاکنون حرم بی بی حکیمه (س) را زیارت کردند.
فرزین بهمنی آراد افزود:برنامه ریزی لازم برای رفاه حال مهمانان فراهم شده است.
وی اظهار کرد:استقرار دو اکیپ پزشکی و یک دستگاه آمبولانس در کاکا مبارک(ع) و بی بی حکیمه(س)، استقرار اکیپ پزشکی هلال احمر در بی بی حکیمه(س) و برپایی 50 تخته چادر اسکان برای مسافران را از اقدامات پیش بینی شده برای خدمات سفر نوروزی 95 در این حرم ذکر کرد.
بهمنی آزاد ابراز کرد: نظارت بازرسان تعزیرات بر رقبه های تجاری حرم بی بی حکیمه(س)، ایجاد یک باب نانوایی سیار، استقرار قصابی، مستقر نمودن یک دستگاه تانکر آبرسانی سیار، مرمت سه منبع ذخیره آب در کاکامبارک(ع) و بی بی حکیمه(س)، لکه گیری و نصب علائم راهنما و رانندگی در راه های منتهی به حرم بی بی حکیمه(س) و رفع مشکل آنتن دهی تلفن های همراه از سایر اقدامات پیش بینی شده در نوروز 95 در این دو بقعه متبرکه است.
بهمنی آزاد اظهار داشت: به دلیل محدودیت فضا در حرم بی بی حکیمه (س)زائران این بانوی بزرگوار می توانند در ایام نوروز امسال بعد از زیارت در مکان های مجتمع های خدمات رفاهی کاکامبارک(ع)، اردوگاه آموزش و پرورش و میراث فرهنگی اسکان یابند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: در تعطیلات نوروزی روزانه هزاران نفر زایر از سراسر ایران اسلامی و کشورهای حوزه خلیج فارس به بقعه متبرکه بی بی حکیمه خاتون (س) مشرف می شوند.
بهمنی آزاد برپایی هشت خیمه معرفت با حضور 14 مبلغ دینی برای ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و سنت های اسلام ناب محمدی (ص) را از برنامه های مهم فرهنگی در آستانه بی بی حکیمه خاتون (س) بیان کرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران با اشاره به خدمات دهی کمپینگ اقامتی بی بی حکیمه (س) و مجتمع رفاهی کاکامبارک (ع) در پنج کیلومتری این بقعه متبرکه از امکان اسکان شبانه تعداد پرشماری زایر در این بقعه متبرکه خبر داد.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شش هزار نفر از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون در بقعه متبرکه بی حکیمه (س) اسکان داده شده است.
محمود باقری با اشاره به این که در میان زائران مهمانانی از کشورهای عربی نیز وجود داشت افزود: حرم بی بی حکیمه (س) تاکنون دارای بیشترین مسافر اقامتی در کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
بقعه متبرکه بی بی حکیمه خاتون (س) در 80 کیلومتری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد.
انتهای پیام / ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.