ساری،

مسافران نوروزی مجذوب جاذبه های دست ساز

83 هزار و 183 نفر از جاذبه های دست سازی که در شهرها و روستاهای مازندران به مناسبت تعطیلات نوروزی ایجاد شد، بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مشاور اجرایی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت : 289 هزار و 705 نفر از 28 اسفند 94 تا اول فروردین امسال از جاذبه های تاریخی ، فرهنگی ، طبیعی استان بازدید کردند.

علی ماهفروزی افزود : از این تعداد 83 هزار و 183 نفر از جاذبه های دست سازی که در شهرها و روستاهای مازندران به مناسبت تعطیلات نوروزی ایجاد شد ، بازدید کردند.

وی گفت : المان ها و فضاهای سنتی که دستگاه های اجرایی در شهرها و روستاهای استان ایجاد کردند ، امسال مسافران نوروزی را برای بازدید به سمت خود کشانده اند .

مشاور میراث فرهنگی مازندران گفت : ایجاد جاذبه های دست ساز متناسب با آئین و فرهنگ بومی و سنتی استان در دو سال اخیر رونق گرفته است و شهرداری های ساری و نوشهر در این زمینه سرآمد بودند.

ستاد خدمات سفر مازندران پیش بینی کرده است که ایجاد جاذبه های انسان ساخت در کنار جاذبه های طبیعی ، تاریخی و فرهنگی ماندگاری مسافران را در مازندران بویژه برای تعطیلات نوروزی افزایش دهد .

وی گفت : کارشناسان گردشگری وجود جاذبه های طبیعی بویژه حدود 400 کیلومتر ساحل دریای خزر ، جنگل های هیرکانی ، برخورداری از طبیعت زیبا در تمامی فصول سال ، تنوع آب و هوایی به خاطر وجود دشت ، کوه و جنگل و همچنین وجود بیش از دو هزار و 500 اثر تاریخی شناسایی شده ، وجود بیشترین بقاع امامزدگان را ظرفیت های خوبی است که می تواند ماندگاری گردشگران را در صورت برنامه ریزی و فراهم کردن زیرساخت ها تا دو برابر میزان کنونی افزایش دهد.

انتهای پیام /


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار