اتحادیه‌ها باید با حضور در نمایشگاه‌های جهانی و افزایش اطلاعات خود از بازارهای جهان و کار کردن با شرکای تجاری مهار، سطح اقتصاد کشور را افزایش دهند.

جمشید عدالتیان کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: یکی از بخش‌های مهم که می‌توانند بر اقتصاد داخلی تأثیر چشمگیری داشته باشد اتحادیه‌ها یا تشکل‌های اقتصادی کوچک هستند.

وی افزود: این شرکت‌ها، اتحادیه‌ها و اتاق بازرگانی در واقع نماینده بخش خصوصی محسوب می‌شوند که با رایزنی‌ها، نشست‌ها و توجیه کردن شرکای خارجی می‌توانند در بازاریابی همکاری مشترک و ورود دانش ساخت محصولات مختلف تأثیرات مستقیمی داشته باشند و از این طریق میزان صادرات کشور را نیز افزایش دهند.

عدالتیان اظهار داشت: حضور در نمایشگاه‌های خارجی از طریق اتحادیه‌ها می‌تواند ایران را به جهان و اقتصاد جهانی معرفی کند و دعوت از هیأت‌های تجاری و میزبانی در ایران نیز می‌تواند به اقتصاد کشور کمک‌های قابل توجهی کند.

وی تأکید کرد: دولت با کمک‌های مالی خود باید قیمت‌های بالا را شکسته و موجب دستیابی به بازارهای بیشتر جهانی توسط ایران شود و نیاز به حمایت دولت در بخش اقتصادی جز الزامات کار است.

عدالتیان عنوان کرد: معمولا در دنیا موافقت‌نامه‌ها و قراردادها مربوط به واردات و صادرات‌های بزرگ را دولت‌ها تنظیم می‌کنند و این حضور دولت را در بخش اقتصادی مهم و ضروری قلمداد می‌کند.

وی گفت: بخش خصوصی نیازمند حضور شرکت‌‌های کوچک و تشکل‌ها هستند زیرا شرکت‌های بزرگ فعالیت مناسب خود را در حوزه اقتصاد به خوبی انجام می‌دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار