۴۶۳ دانش‌آموز مازندرانی در المپیاد علمی کشور پذیرش شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه نتایج مرحله نخست آزمون علمی کشور در سایت باشگاه دانش ‌پژوهان جوان اعلام شد گفت : ۴۶۳ دانش‌آموز مازنی در آزمون المپیاد علمی کشور پذیرفته شدند.

سید علی قاسمی با تاکید بر میزان جمعیت دانش آموزی مازندران و تفاوت آن در مقایسه با استان های خراسان رضوی و تهران افزود: با وجود تعداد شرکت کنندگان بالا در 2 استان تهران و خراسان رضوی، مازندران توانست از نظر تعداد شرکت کنندگان در مقایسه با جمعیت دانش آموزی، رتبه دوم کشور را کسب کنند.

وی به لزوم کیفیت بخشی و ارتقا سطح مدال آوری در المپیاد علمی اشاره کرد و گفت: مرحله دوم آزمون المپیاد علمی اردیبهشت برگزار می شود و 300 دانش‌آموز راه یافته از سراسر کشور در اردوی آموزش های تابستانه شرکت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در آزمون امسال نخستین بار دانش‌آموزان مناطق محروم شرکت کردند گفت: شهرهای محموآباد، عباس آباد، سوادکوه، بهنمیر از شهرهایی هستند که سال گذشته دانش آموزان شرکت کننده در المپیاد علمی قبول نشده بودند و امسال با تلاش و کوشش توانستند در دور نخست آزمون پذیرفته شوند.

سید علی قاسمی افزود : شهرهای آمل، بهشهر و بهنمیر بیشترین قبول شدگان را دارند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار