استاندار خراسان رضوی بر لزوم پرداخت معوقات کارگران پروژههای پیمانکاری و توجه به اقشار کم درآمد جامعه در روزهای پایانی سال تاکید کرد.

پرداخت معوقات کارگران در اولویت استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، استاندار در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که صبح امروز با حضور 18 مدیر دستگاه اجرایی استان برگزار شد، با تاکید بر توجه به مردم مستضعف ودهکهای پایین جامعه گفت: ضروری است آن دسته از پروژه های پیمانکاری که کارگران آنها هنوز حقوق خود را دریافت نکرده اند، در ردیف و تخصیص ویژه نقدینگی دریافت کنند.

علیرضا رشیدیان با بیان اینکه توجه به حوزه وزارت نیرو، راه و راه آهن و کارگران این بخشها ضروری است، ابراز امیدواری کرد: با توجه بیشتر مدیران شاهد این باشیم که هیچ سفره ای در ایام عید خالی از برکت نباشد؛ چراکه شادی نوروز برای همه است.

وی گفت: دستگاههای استان در زمینه جذب سرمایه گذاری در جهت توسعه عمرانی استان و در حوزه اقتصاد و صنعت، عمران روستایی، پروژه های دهه فجر، آب، نیرو، ساماندهی کشف رود، و بویژه در زمینه ایجاد و حفظ اشتغال اقدامات جهادی انجام داده اند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به همکاری سازمان صنعت و معدن و تجارت استان و بانک ها برای احیای واحدهای صنعتی که دچار ریزش شده بودند، افزود: در یکی از بانکها آمادگی عقد قرارداد 150 میلیارد تومانی با یکی از واحدهای تولیدی داریم.

رشیدیان توجه به پرداختن به مسائل زیربنایی و آینده پژوهی و توجه به برنامه های بلند مدت در حوزه آب و برق و محیط زیست ضروری دانست و تاکید کرد: رفع موانع توسعه استان با همکاری و همفکری مدیران ممکن است.

ورود 818 هزار زائر در دو روز گذشته به مشهد

وی به زیارت در ایام تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: در دو روز اخیر 818 هزار نفر وارد مشهد شده اند و در ایام نوروز که میزبان میهمانان امام هشتم هستیم تلاش و همکاری بیشتر دستگاهها را برای خدمت هر چه بهتر به زوار علی ابن موسی الرضا(ع) می طلبد.

استاندار خراسان رضوی به ظرفیت هتلینگ استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ظرفیت 270 هزار شب خواب در مشهد داشتیم که این ظرفیت امسال به 330 هزار شب خواب رسیده است.

رشیدیان همچنین تعداد واحدهای اقامتی در سراسر استان را 2 هزار و 950 مرکز اقامتی اعلام کرد و گفت: این مراکز اقامتی ظرفیت 390 هزار نفر شب خواب را دارا هستند.

وی با انتقاد از مدیرانی که در جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان شرکت نمی کنند خواستار انعکاس این غیبتها به وزراتخانه های متبوع آنها شد.

استاندار خراسان رضوی همچنین به ساعت زمین اشاره کرد و گفت: 29 اسفند ساعت 21 ساعت زمین نام گرفته است و در این ساعت چراغ کلیه مراکز گردشگری استان که مخل خدمت رسانی به گردشگران نباشد در اقدامی نمادین برای صرفه جویی در مصرف انرژی خاموش می شود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.