رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی از تخصیص 108 درصد از اعتبارات حقوق و مزایای کارکنان دولت در خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه که صبح امروز با حضور استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد، به بیان میزان اعتبارات جاری و عمرانی در سال 94 پرداخت و گفت: 693 میلیارد تومان از هزار و 307 میلیارد تومان اعتبارات جاری و عمرانی استان معادل 53 درصد تخصیص یافته است.

رضا جمشیدی با بیان اینکه اعتبارات هزینه ای استان 446 میلیارد تومان است، افزود: 426 میلیارد تومان معادل 95.5 درصد آن تخصیص شده و 258 میلیارد تومان معادل 108 درصد 238 میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای که مربوط به حقوق و مزایای کارمندان دولت است، نیز تخصیص یافته است.

وی سایر اعتبارات هزینه ای استان 208 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 168 میلیارد تومان معادل 81 درصد این اعتبارات نیز اختصاص یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان میزان اعتبارات عمرانی و تملک دارایی استان را نیز 861 میلیارد تومان دانست و افزود: از این میزان نیز 267 میلیارد تومان معادل 31 درصد تخصیص یافته است.

جمشیدی با بیان اینکه با تخصیص 27 میلیارد و 300 میلیون تومان بودجه استان، کسری دستگاه های اجرایی استان تامین می شود، افزود: با توجه به 51 میلیارد و 400 میلیون تومان کسری بودجه پروژه های سال گذشته، دو اولویت تخصیص صد در صدی سد دوستی و 40 میلیارد تومان حاشیه نشینی را به خزانه اعلام کرده ایم که با تخصیص آن تاحدودی موافقت شده است و امیدواریم در روزهای باقی مانده سال 94 وصول شود.

در این جلسه برخی از طرح های عمرانی فریمان، تربت حیدریه، مه ولات و سبزوار و مطالبات حوزه گردشگری استان رسیدگی شد.

تسهیل فرایند احداث گلخانه در خراسان رضوی

همچنین پیرامون احداث گلخانه در زمینهای کشاورزی بحث و تبادل نظر شد که استاندار با نظر مساعد به رفع موانع تولید و تسهیل فرایند صدور مجوز با رعایت قانون و توجه به ملاحظات روستائیان و کشاورزان دستور داد.

معاون امور عمرانی استانداری نیز تاکید کرد: اقدامات مقتضی به جهت کاهش زمان صدور مجوز احداث گلخانه از زمان تکمیل فرم توسط متقاضی و اخذ موافقت اصولی تا تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در حال حاضر حداقل 3 سال بطول می انجامد، باید در مدت زمان 9 هفته انجام شود.

محمد مقدوری گفت: درباره کشاورزانی که سند مالکیت زمینهای خود را ندارند و در خارج از محدوده عملکرد شهرداری درخواست احداث گلخانه دارند، اقداماتی انجام می گیرد که ظرف 48 ساعت پس از تائید سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر مالکیت فرد، مجوز احداث گلخانه توسط دفتر فنی استانداری صادر شود.

استاندار خراسان رضوی نیز تاکید کرد: همانطور که نمی توان اصل قانون را تغییر داد و باید بر مبنای قانون عمل کرد، باید فرایند صدور مجوز ظرف 48 ساعت انجام شود و کشاورزان بجای مراجعه به مرکز استان برای دریافت مجوز به کارگزاران دفتر فنی در مراکز جهاد کشاورزی در شهرستان خود مراجعه کنند تا این 48 ساعت واقعی و شدنی باشد.

در خصوص بودجه پژوهشی دستگاه ها نیز مباحثی مطرح شد و رشیدیان در این خصوص گفت: پژوهش بر اساس قانون و ضرورت بهبود روندها و فرایندهای اجرایی در سازمانها پیش بینی شده است و باید پژوهش در دستگاهها تقویت شود و بطور موثر تداوم پیدا کند.

در این جلسه همچنین نسبت به توزیع اعتبارات خارج از شمول رای گیری شد که 18 عضو حاضر در جلسه با آن موافقت کردند.

انتهای پیام//

برچسب ها: کارکنان ، دولت ، مزایا ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.