مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: برند و هویت خراسان رضوی "سرزمین نور"و "نگین درخشان" مشخص شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین زارع صفت افزود: امسال برای خراسان رضوی و شهرهای آن برند مشخص و معین برگرفته از تاریخ، تمدن و هویت هر یک از مناطق تهیه و ارائه شده است.

وی گفت: در همین راستاخراسان رضوی با عنوان "سرزمین نور، نگین درخشان" ومشهد "قبله دلها، مشهدالرضا" نامیده شد.

زارع صفت اظهار داشت: هر یک از شهرها از جمله سبزوار شهر آیینهای نستوه ، گناباد شهر ماندگاران کهن، تایباد شهر تلاش و همبستگی، تربت جام دیار ادب و عرفان و تربت حیدریه دیار طلای سرخ نام گرفته اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: برند جغتای باغشهر زندگی، جوین خطه مشاهیر، چناران دروازه تاریخ و طبیعت، خلیل آباد دیار تاکستانهای سرسبز، خوشاب شهردستکندهای کهن، خواف دیار میراث ماندگار، درگز صیاد دلها، بردسکن شهر سرافرازان، سرخس چهارراه تاریخ، فریمان شهر اندیشه های مطهر و شهر فیروزه پایتخت فیروزه جهان نامیده شده اند.

وی قوچان را مهد تمدن و هنر، کاشمر را شهر زیارت و سیاحت، کلات را کهن دژ سرزمین تاریخ و طبیعت، بینالود را ستاره گردشگری خراسان، نیشابور را شکوه تمدن ایران، مه ولات را دیار مشاهیر، بجستان را یاقوت سرخ کویر، داورزن را میقات الرضا(ع)، باخرز را شهر همت و حیات و زاوه را دیار راشد شهر فضیلتها برشمرد.

زارع صفت افزود: بر این مبنا برنامه ریزی می شود همه تبلیغات و اطلاع رسانیها بر اساس همین برندها باشد و تابلوی ورودی شهرها بر این اساس تهیه و نصب می شود.

//انتهای پیام

برچسب ها: خراسان رضوی ، برند ، هویت ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.