نخستین جشنواره کویرنوردی گناباد با حضور بیش از 300 نفر از علاقمندان در کلوت با شعار «کویر گناباد، گنجینه ناشناخته ها» در محل کلوت های گناباد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی،  دبیرستاد اجرایی خدمات سفر گناباد گفت: در این جشنواره که از صبح تا عصر ادامه یافت ،علاقه مندان برنامه خود را از مسجد جامع تاریخی این روستا آغاز و پس از بازدید از کلوت های منطقه برنامه خود را با بازدید از کاروانسرای قوژد به پایان رساندند.
امان ا... نوروزی با تاکید بر نقش کویر در توسعه گردشگری شهرستان افزود: کویر و بیابان گناباد یکی از بکر ترین و جذاب ترین مناطق گردشگری استان می باشد که دارای پتانسیل های بالقوه فراوانی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد.
وی کلوت های گناباد را از جمله بی نظیرترین کلوت های سطح استان و کشور دانست و گفت با هدف آشنایی مردم با این عارضه طبیعی بی نظیر که که پدیده ای منحصر به فرد و یکی از باشکوه ترین مناطق دیدنی و طبیعی جهان به شمار می روند این جشنواره برگزار شد.
دبیرستاد اجرایی خدمات سفر گناباد افزود: همزمان با این جشنواره خانوادگی بازی های بومی و محلی نیز برگزار گردید و به مناسبت روز تجلیل از مادران شهدا از دو تن از مادران شهدای روستای قوژد نیز تجلیل گردید.
وي خاطر نشان كرد: این برنامه با حمایت ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان گناباد و همکاری شورای اسلامی شهر گناباد ، بخشداری مرکزی گناباد، دهیاری و شورای اسلامی روستای قوژد و با مسئولیت گروه کوهنوردی شهید فیاضی برگزار شد.
روستای قوژد در فاصله 10 کیلومتری شمال گناباد دارای آثار تاریخی همچون کاروانسرا ، آب انبار و مسجد جامع از جمله روستاهای کهن شهرستان گناباد است.
انتهای پیام//
برچسب ها: کویر ، جشنواره ، گناباد ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۷ فروردين ۱۳۹۵
خیلی جالبه
لطفا درباره مناطق گردشگری این شهرستان مطلب بگذارید.