مدیرکل میراث‌فرهنگی خراسان رضوی گفت: آثار هنری و صنایع‌دستی صنعت‌گران خراسانی در نوروز بازار شهرهای مشهد و نیشابور ارائه می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین زارع‌صفت افزود: یکی از اهداف برگزاری طرح ملی نوروز بازار، توجه به اهداف صنایع دستی در میراث‌فرهنگی و همچنین لزوم معرفی و توسعه آثار مرتبط با موضوع نوروز است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: دراین بازار بخشی از هنرهای صنعت‌گران صنایع دستی به‌عنوان تحفه و هدایای نوروزی به خانه مردم‌، شهروندان و زائران برده می شود.

زارع صفت تاکید کرد: با خرید آثار هنری و صنایع‌دستی علاوه بر کمک به رشد و ماندگاری صنایع‌دستی و استفاده از این هنر اصیل اسلامی و ایرانی، سبب تعالی روح و هنر اصیل در میان خانواده‌های خود بوده و در کنار سفره‌های هفت سین از جاذبه هنرهای سنتی و صنایع دستی نیز بهره مند می شویم.

جشنواره طرح ملی نوروز بازار به‌همت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور و با همکاری شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و سایر نهادها و ارگان‌های دولتی و بخش خصوصی برگزار خواهد شد و در استان خراسان نیز شهرهای مشهد و نیشابور میزبان این جشنواره خواهند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.