استاندار خراسان رضوی گفت: توافق هسته ای در سایه همدلی، رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری، تدبیر رئیس جمهوری و کارآمدی تیم مذاکره کننده هسته ای حاصل شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان در جمع مردم شهرستان خوشاب گفت: موضوع مذاکرات هسته ای یکی از حساسترین و مهمترین وقایع دوران بعد انقلاب اسلامی بود که به نتیجه رسیدن آن یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران بود.

وی ادامه داد: موضوع هسته ای یک راهبرد برای کشور است که حل آن فرصت های خوبی برای کشور ایجاد کرد که از این فرصت باید نهایت استفاده را برای رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ببریم.
استاندار خراسان رضوی به حضور چشمگیر و گسترده ی مردم در راهپیمایی 22 بهمن اشاره و وجه تمایز دهه ی فجر امسال با سالیان گذشته را مقارن شدن این ایام با اجرایی شدن برجام و پیروزی بزرگ ملت ایران دانست.
وی به موضوع انتخابات و اهمیت و نقش آن در اقتدار ملی و بین المللی کشور نیز اشاره کرد و گفت: تلاش برای مشارکت حداکثری و حضور تمام قشرها، جناح ها و احزاب معتقد به نظام و رهبری از جمله تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری است.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به تعامل سازنده ی دولت و بخش خصوصی در سال همدلی و همزبانی، تصریح کرد: به مدد تحقق این مهم و علی رغم تمامی تنگناها، شاهد توفیقات خوبی در عرصه های مختلف بوده ایم که از جمله ی آن ها بهره برداری از بیش از دو هزار و 500 پروژه در دهه ی فجر امسال بود که در مقایسه با سال گذشته 2.5 برابر افزایش داشته است.
رشیدیان ادامه داد: نرخ بیکاری استان در فصل تابستان 14.2 درصد بود که با همکاری مطلوب دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی این آمار در فصل پاییز به 10.8 درصد کاهش یافت.
وی تاکید کرد: برای تداوم این روند، دستگاه های اجرایی باید از بخش تولید و پروژه های اشتغال زای بخش خصوصی حمایت کنند و سیستم بانکی نیز برای تامین سرمایه در گردش و نقدینگی صنعت گران و کارآفرینان همکاری بیشتری داشته باشد.
استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: تسهیل در روند صادرات، تولید کالاهای صادرات محور و همکاری لازم با واحدهای صنعتی و تولیدی در ایام پایانی سال که منجر به تعطیلی واحدها نشود ؛ از دیگر مواردی است که به رونق اشتغال منجر خواهد شد.
رشیدیان افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا رونق اقتصادی پسا برجام در راستای اهداف اقتصادی دولت و مبتنی بر سیاست های اقتصاد مقاومتی باشد.
وی تصریح کرد: توجه به اشتغال پایدار در روستاها یکی دیگر از اولویت های دولت است که شاهد این مدعا اجرای طرح های اقتصادی مشارکتی و ایجاد شرکت های تعاونی توسعه می باشد.
استاندار خراسان رضوی به چالش کمبود منابع آب در استان اشاره کرد و افزود: در سال زراعی جاری، 61.6 میلی متر بارندگی داشته ایم که در مقایسه با بلند مدت 6 دهم درصد افزایش و نسبت به سال قبل با 17 درصد کاهش مواجه هستیم و مدیریت این موضوع می طلبد تا در مصرف بهینه آب و ساماندهی روان آب ها تلاش بیشتری داشته باشیم.
وی اجرای طرح الگوی کشت، اصلاح بذر، مکانیزه کردن کشاورزی را از جمله راهکارهای کاهش مصرف آب برشمرد و گفت: سال گذشته در 14 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان، آبیاری تحت فشار اجرا شد که این میزان در سال جاری با افزایش 100 میلیارد تومانی اعتبارات در این حوزه، به 20 هزار هکتار می رسد.
استاندار خراسان رضوی گفت: در دهه فجر امسال شاهد افزایش 2.5 برابری افتتاح طرحهای این استان بودیم که این رشد حاصل مشارکت بخش خصوصی و مردم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.