رييس جمهور اشرف غنى، شهيد عبدالعلى مزارى را رهبر پيشتاز خواند وبه وى لقب»شهيد وحدت ملى» را تفويض نمود.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛شهید مزارى رهبر حزب وحدت اسلامى افغانستان در 22 حوت سال 1373 هنگام تصرف کابل از سوی طالبان، در جنوب کابل به اسارت گرفته شد و بعداً به شهادت رسید.

دراین محفل دهها هزار تن به شمول سرور دانش معاون دوم رییس جمهور، رییس شوراى عالى صلح،محمد کریم خلیلی معاون شورای عالی صلح و برخى ازاعضاى کابینه، نمایندگان شوراى ملى، رهبران احزاب سیاسى ومتنفذین شرکت داشتند.

اشرف غنى درپیام خود گفته است که مزارى خواهان نظام مردم سالار بود که براساس شرکت گستردة مردم ساخته شده بود، زیرا نظام درواقعیت امر، تضمین کنندة عدالت اجتماعى است.

وى افزود: «افغانستان کشور همة ما است همه باید مانند برادر درسرنوشت کشور سهم داشته و سرنوشت خود را رقم بزنیم واین اصلى است که مزارى برآن تاکید می کرد.» در پیام تذکر رفته است که مزارى درکنار آنکه به نقش زنان درجامعه احترام خاص داشت،برنقش این قشر درعرصة سیاسى نیز ترکیز مى نمود.

رییس جمهور میگوید: « من به هدف احترام به مقام بلند مزارى و براساس خواست برخى از مسوولان دولتى و سیاسى، به مزارى لقب «شهید وحدت ملى «را می دهم که درتقویم رسمى کشور درج شود.

وى با ذکر اینکه هیچ افغان ازافغان دیگرى برتر نیست، زندگى هر افغان را باارزش دانست و گفت : «این حکم قانون اساسى افغانستان است، با ما کمک کنید که بر بى ثباتى، بى اتفافى و بى اعتمادى کامیاب شویم.

درمحفل ، رییس جمهور سابق حامدکرزى نیز گفت که  شهید مزاری به تمام معنا یک رهبرملى بود. وی افزود مزارى  درراستاى عدالت خواهى،مساوات و برابرى تلاش هاى زیادى نموده و دراین راه خود قربانى شد.

کرزى افزود : شهید مزارى خواهان اتفاق ،اتحاد و صلح در کشور بود وهمیشه آواز عدالت اجتماعى را بلند می کرد.»

وى ازهمة مردم خواست که کشور را باید خود آباد نموده و اولاد ها و به خصوص دختران خود را تعلیم و آموزش یاد بدهند. رییس جمهور پیشین افزود که بدون شک که راه مزارى ادامه دارد وجوانان باید از زندگى وى بیاموزند وبا استفاده ازآن هرچه زودتر در راه تحکیم وحدت ملى و ترقى درکشور کوشا باشند،زیرا که موفقیت در وحدت و ترقى نهفته است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار