رئیس جمهور اشرف غنی درديداربا آمرین حوزه‌های شهری و مدیران امنیت ملی پنج ولايت گفت که معلومات درست منسوبین امنیت ملی،قوت هرمرمی را صد برابر می‌سازد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛درخبرنامه اى که ازسوى دفتر مطبوعات رياست جمهورى به آژانس خبرى پژواک مواصلت کرده، آمده است که اين ديدار در ارگ با آمرین حوزه‌های شهری و مدیران امنیت ملی خوست، کنر، لوگر، پکتیا و ننگرهار صورت گرفت.
 
ابتدا مسعود اندرابی سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی در رابطه به سیمینار دو روزۀ آمرین حوزه‌های شهری و مدیران امنیت ملی ولایات کشور، گفت که برای نخستین بار آنان با همدیگر دیدار کردند و تجارب و چالش‌های خویش را شریک ساختند.
 
وی علاوه نمود که سیمینار ،وضعیت حقیقی امنیتی کشور را مورد بررسی قرار داد و نتایج آن جمع بندی گردیده با وزارت‌های دفاع و امور داخله نیز شریک می‌گردد.
 
بعداً مدیر امنیت ولسوالی کامه ولایت ننگرهار به نمایندگی از آمرین حوزه‌های شهری و مدیران امنیت ملی ولایات ياد شده صحبت کرد و از ریاست عمومی امنیت ملی بخاطر برگزاری اين سیمینار تشکری نموده، برگزاری آن را در امور اوپراتیفی و اطلاعاتی خویش مفید خواند.
 
وی همکاری بزرگان قومی و متنفذین، علمای دین، جوانان وفعالان مدنی را با ارگان‌های امنیتی در راستای تامین بهتر امنیت کشور ارزنده دانست.
 
رئیس جمهور غنی،ضمن اینکه تدویر سیمینار را یک ابتکار خوب دانست، از باور و شجاعت منسوبین امنیت ملی بخاطر خدمتگذاری به مردم تقدير کرد وگفت که امنیت ملی چشم، گوش، عقل و شمشیر پنهان است.
 
وى به آنان خطاب کرد: (( مبارزه شما منسوبین نیروهای امنیتی و دفاعی کشور یک روزه نیست ،بلکه به برکت قربانی‌های شما نسل‌های آینده آرام خواهند بود. این وطن را مشترکاً و با اتفاق می‌سازیم.))
رييس جمهور غنی با ذکر اينکه جنگ در افغانستان، جنگ میان حق و باطل است،خطاب به منسوبین امنیت ملی گفت که در حصه شناخت جغرافیا و رسوم و عنعنات کشور تلاش نمایند زیرا بدون شناخت از وطن و مردم، پيشبرد امور دشوار است.
 
وى علاوه نمود که  وظیفه امنیت ملی جلوگیری از استعمال قوه غیر مشروع است و اگر در مورد جنگ اطلاعات وجود نداشته باشد، استعمال سلاح به تنهایی سودمند نیست.
 
وی گفت : ((معلومات درست شما قوت هر مرمی را صد برابر می‌سازد و اگر معلومات ناقص باشد به جای یک مرمی صد مرمی بی‌فایده به مصرف می‌رسد. شماقوه را طوری استعمال نمائید که نتیجه داشته و مورد قبول مردم باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار