مشهد؛

معرفی سنت های نوروزی خراسان رضوی در طرح ملی نوروزگاه

رئيس مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستی و گردشگری كشور گفت: سنت های زيبا و آئين ماندگار خراسان رضوی می تواند در قالب طرح ملی نوروزگاه معرفی، حفظ و احياء شوند.

معرفی سنت های نوروزی خراسان رضوی در طرح ملی نوروزگاهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حميد ضيايی پرور افزود: خراسان رضوی يكی از كهن ترين و غنی ترين استان های كشور از لحاظ تاريخی است كه دارای سنت های بسيار زيبايی در نوروز است كه اين سنت ها بايد حفظ و به نسل های آينده معرفی شوند.

وی با بيان اينكه در اين استان به دليل تنوع قوميتی در هر شهرستان شاهد اجرای سنت ها و آئين های زيبا و ماندگار نوروزی هستيم، گفت: برخی از اين آئين های زيبا و سنت های خاطره انگيز در حال فراموشی است كه بايد بر اساس يک دستور العمل وبرنامه ريزی مناسب از فراموش شدن و از بين رفتن اين سنت های زيبا جلوگيری كرد.

رئيس مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستی و گردشگری كشور افزود: طرح ملی نوروزگاه یک فرصت ارزشمند است برای معرفی، حفظ، حراست، احياء و نگهداری آن ها و انتقال اين سنت های زيبا به نسل های آينده است.

ضيايی پرور گفت: برپايی نمايشگاه عكس و اسناد مرتبط با نوروز، برگزاری نشست علمی – پژوهشی در موزه بزرگ خراسان، عروسک گردانی، اجرای آئين های سنتی، نوروز خوانی، اجرای بازی های بومی و محلی از مهمترين محورهای برگزاری طرح ملی نوروزگاه در خراسان رضوی است.

وی با اشاره به برگزرای اين طرح ملی در دو شهر مشهد و نيشابور در خراسان رضوی افزود: برگزاری طرح ملی نوروزگاه در اين دو شهر می تواند به حفظ و احياء آئين های نوروزی در خراسان كمک كند.

طرح ملی نوروزگاه از 24 تا 28 اسفند در 12 استان كشور از جمله خراسان رضوی برگزار می شود.

انتهای پیام/ س 


برچسب ها: سنت ، نوروزی ، نوروزگاه ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار