آغاز طرح پویش ملی سلامت و ایمنی نوروز 95 در مشهد

قائم مقام انجمن ملی جامعه ایمن گفت: پویش(کمپین) ملی سلامت و ایمنی نوروز 1395 به صورت تجمیعی و سازمان یافته برای نخستین بار در کشور در استانهای گیلان، تهران، اصفهان، قزوین و خراسان رضوی اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، علی شمس در 'نشست سلامت و ایمنی نوروز 95' در مشهد افزود: تدوین برنامه های مختلف برای موضوع سلامت مردم در قالب کوتاه مدت نیمه دوم شهریور سال جاری اجرا شد و پویش ملی سلامت و ایمنی نوروز 95 نیز از برنامه های بلندمدت این انجمن است.

وی گفت: در این چارچوب ایستگاههای سلامت و ایمنی راه اندازی و در خراسان رضوی این پویش به صورت آزمایشی در شهرهای مشهد، سبزوار و نیشابور از 25 اسفند ماه اجرا می شود.

قائم مقام انجمن ملی جامعه ایمن در ادامه وظیفه این نهاد را گردهم آوردن سازمانهای دولتی، غیردولتی، بخشی و بین بخشی به منظور پیشگیری از حوادث و اقدام به موقع در مواقع بحرانی اعلام و بیان کرد: دانشگاههای علوم پزشکی، پلیس راهنمایی و رانندگی، سازمانهای استاندارد و بهزیستی، اورژانس، آتش نشانی و سایر دستگاههای مرتبط در این چارچوب فعال هستند.

وی ادامه داد: سلامت و ایمنی ترافیکی، بهداشت در مسافرتهای نوروزی، امداد و پیشگیری پیش بیمارستانی و نحوه مواجهه با حریق و حوادث از اهداف فعالیت انجمن ملی جامعه ایمن است.

شمس همچنین مشهد را در مباحث مرتبط با ایمنی و سلامت از سایر شهرهای کشور جلوتر ذکر و بیان کرد: دستگاهها و نهادهای مختلف در حوزه سلامت و ایمنی بسیار ضعیف عمل کرده اند و چون موضوع ایمنی و سلامت به هیچوجه در اولویت اجرایی آنها نیست.

مدیر ساماندهی و مهندسی بحرانهای شهری شهرداری مشهد نیز در این نشست گفت: جامعه ایمن سه سال است که در مشهد به صورت جدی فعالیت خود را آغاز کرده و وارد مرحله اجرایی کار خود شده است.

امیر عزیزی افزود: در جریان اجرای طرح پویش ملی سلامت و ایمنی نوروز 95 فعالیت تمام دستگاههای بحرانمدار با محوریت شهرداری هماهنگ و یکپارچه می شود.

وی گفت: در قالب اجرای این طرح بروشورهای اطلاع رسانی با موضوع ایمنی و سلامت تهیه و در مبادی ورودی شهر و ایستگاههای استقبال از زائر توزیع می شود.

مدیر ساماندهی و مهندسی بحرانهای شهری شهرداری مشهد افزود: در همین چارچوب 20 اسفند دوره های بازآموزی قوانین راهنمایی و رانندگی ویژه تاکسیرانان مشهدی با هدف کاهش حوادث رانندگی برگزار می شود.

انتهای پیام//

برچسب ها: پویش ، سلامت ، ایمنی ، نوروز ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.