به عقیده تحلیلگران گلدمن ساکس، هر کالایی که افزایش بهای زودرس داشته باشد، پایدار نخواهد ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «سی ان ان مانی»؛ روند نزولی بهای نفت در 11 فوریه امسال متوقف شد و بهای هر بشکه نفت از 26 دلار کمتر نشد. این در حالی است که بهای نفت در سه هفته گذشته نزدیک به 42 درصد افزایش داشته است. تحول در بازارهای سهام آمریکا را باید از مهم‌ترین دلایل افزایش بهای نفت دانست.

با این‌ حال اشباع جهان با طلای سیاه و افزایش بهای آن چگونه توجیه می‌شود؟ به عقیده تحلیلگران گلدمن ساکس، هر کالایی که افزایش بهای زودرس داشته باشد، پایدار نخواهد ماند. درواقع این روند به بهای آینده نفت آسیب می‌رساند.

«جفری کوری» از مدیران گلدمن ساکس بر این باور است که حوزه انرژی نیازمند قیمت پایین است تا به فرایند توازن برسد. افزایش بهای نفت به‌مثابه بحران در این بخش است. این روند دقیقاً از یک سال گذشته آغاز شده است. بهای هر بشکه نفت در ماه مارس 2015 به کف 43 دلار در بشکه رسید و اوایل ماه می رکورد 60 دلار در هر بشکه را زد. این در حالی است که در چند ماه گذشته بهای نفت روند کاهشی داشته است.

حفظ قیمت‌های بالاتر در بازار عرضه محور بسیار دشوار خواهد بود چراکه عرضه‌های جدید باقیمت‌های بالاتری وارد بازار می‌شوند. تنها بهانه تشدید پمپاژ نفت، ورود صنعت نفت شیل به بازار است؛ صنعت نفت شیل با کاهش فشار مالی می‌تواند باعث افزایش تولید نفت خام در جهان شود.

بازار کنونی نفت همچنان باعرضه مازاد مواجه است و تا زمانی که عرضه به طرز معناداری کاهش پیدا نکند و تعادل در بازار حاکم نشود قیمت‌ها همچنان پایین باقی خواهند ماند. تنها یک کسری فیزیکی واقعی در میزان عرضه می‌تواند یک روند صعودی پایدار ایجاد کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار