شهردار کرمان با بیان این که شهرداری، به ازای هر نفر 80 هزار تومان در خدمات شهری هزینه می کند گفت: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر در سال 94، قرار است سالانه 50 هزار تومان از هر خانوار دریافت شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان وبنا به اعلام روابط عمومی شهرداری کرمان ،

علی بابایی یکی از اقدامات شهرداری در خصوص جذب منابع مالی پایدار را وصول عوارض خدمات شهری عنوان و تصریح کرد: شهرداری، اعتبار دولتی ندارد ولی امیدواریم با همراهی و حمایت های استاندار کرمان و امضای موافقت نامه پنج و نیم میلیارد تومانی بین شهرداری کرمان و دولت، این بودجه100 درصد تخصیص یابد تا در جهت اهداف مد نظر مدیریت استان کار کنیم.

وی با بیان این که بخشی از کل بودجه 367 میلیارد تومانی شهرداری کرمان، دولتی و مابقی از وصول یک سری عوارض است گفت: اولین برنامه پیشنهادی، استخراج اهم تعهدات شهرداری مانند معوقات، حقوق، مزایا و غیره در پایان سال است و سیاستی که همیشه شهرداری در جهت توسعه منابع مالی پایدار دنبال می کرده، در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار کرمان بخش زیادی از درآمد شهرداری ها را به عوارض صدور پروانه ساختمانی، تفکیک و غیره مربوط دانست و افزود: این امر منوط به تقاضای مردم و وضعیت عرضه و تقاضای بازار است، به همین دلیل به دنبال درآمدهای پایدار رفتیم.

وی با بیان این که برای پرداخت به موقع عوارض شهرنشینی‌ مردم، از سال های قبل فرهنگ سازی نشده تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته و همکاری خوب مردم در طول سال گذشته، در یک ماه حدود 2 میلیارد تومان عوارض خودرو وصول شد.

بابایی با اشاره به جذب منابع مالی پایدار در صورت وصول عوارض خدمات شهری ،تاکید کرد: شورای شهر برای سال 94 مصوب کرده 50 هزار تومان از هر خانوار دریافت شود که البته در حال حاضر به ازای هر نفر 80 هزار تومان در خدمات شهری هزینه می شود که اگر بخواهیم خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم بیش از این باید عوارض گرفت.

شهردار کرمان با بیان این که در حال حاضر 10 درصد معابر توسط شهرداری رُفت و روب می شود خاطرنشان کرد: این موضوع در شان مردم نیست و همه ما می خواهیم همه معابر و حتی کوچه ها در طول سال تمیز شوند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار