معاون هماهنگی آموزش و پرورش استان کرمان از تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در آموزش و پرورش استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حمید موذن زاده انتقال فرهنگ عاشورایی ایثار و شهادت به نسل های آینده، تقویت روحیه گذشت و ایثار در دانش آموزان ، فرهنگ سازی و توسعه رفتار های ایثار گرانه را از مهم ترین اهداف تشکیل این شورا برشمرد.

وی با اشاره به نقش دانش آموزان و فرهنگیان در دوران دفاع مقدس گفت: آموزش و پرورش استان کرمان افتخار تقدیم 231 شهید فرهنگی و 1207 شهید دانش آموز را به نظام مقدس جمهوری اسلامی را دارد.

موذن زاده افزود: هم اکنون 2 هزار و 80 جانباز ، 212 آزاده ، 550 فرزند شهید، 51 پدر شهید، 29 مادر شهید، 510 برادر شهید فرهنگی و 702 خواهر شهید فرهنگی در آموزش و پرورش استان کرمان به عنوان فرهنگی مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای دانش آموز استان کرمان در سال 95 ، خاطر نشان کرد : پیش کنگره شهدای دانش آموزاستان در مدارسی که شهید دانش آموز تقدیم انقلاب کرده اند به صورت نمادین از 18 تا 22 اسفند جاری در حال برگزاری است.

گفتنی است: پیش کنگره 1207 دانش آموز شهید استان کرمان با حضور جمعی از خانواده شهدا، جانبازان، رزمندگان ، دانش آموزان و فرهنگیان با محوریت دبیرستان امام خمینی (ره) که بیش ترین دانش آموز شهید را در استان در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده است، برگزار شد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: فرهنگ ، ایثار ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار