اراک

ضرورت جذب اعتبار ملی برای تکمیل کتابخانه مرکزی اراک

استاندار مرکزی بر جذب اعتبار ملی برای تکمیل ساختمان کتابخانه مرکزی شهر اراک تاکید کرد .

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اراک ، زمانی قمی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان که در اراک تشکیل شد ، با اشاره به سفر سال آینده رئیس جمهور به استان مرکزی بر ضرورت جذب اعتبار ملی برای کتابخانه مرکزی اراک و بهبود وضعیت اعتباری بازار اراک تاکید کرد .
وی با یادآوری وجود بناهای تاریخی و ظرفیت های گردشگری این استان گفت: بازار تاریخی اراک یکی از بناهای شاخص استان مرکزی با آرایه ها معماری برجسته و سرآمد است که بر اثر برخی بی توجهی هایی که در گذشته صورت گرفته بعضی از سراهای آن در معرض آسیب قرار داشته و صدمه هایی به آنها وارد شده است.
 حقیقی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: شهرداری های استان مرکزی باید با پرداخت نیم درصد حق کتابخانه های این استان نهاد کتابخانه ها را در ساخت، تجهیز و بهبود فضای فرهنگی یاری رسانده و زمینه بهره گیری هرچه بیشتر مردم از فضاهای فرهنگی را فراهم کنند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: هم اکنون 72 واحد کتابخانه در سطح این استان وجود دارد که 161 نفر در این واحد ها به مردم خدمت رسانی و 51 هزار نفر از خدمات آنها بهره مند می شوند.
کمالوندی افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده اعضای کتابخانه های استان مرکزی در افق برنامه ششم توسعه باید به 106 هزار نفر افزایش یابد.
در این نشست از یادمان سلسله نشست های کتاب خوان استان مرکزی رونمایی شد.
انتهای پیام /

برچسب ها: اراک ، کتابخانه ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.