نخستین تور اراک گردی در آستانه تعطیلات نوروزی با حرکت اتوبوس گردشگری آغاز به کار کرد .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اراک ، مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: این تور با هدف معرفی اماکن تاریخی و ارتقاء فرهنگ گردشگری در شهرستان اراک و ارائه خدمات بهینه گردشگری به مسافران نوروزی راه اندازی شده است.

حسینی افزود: به منظور ارائه خدمات در قالب این تورگردشگری، تفاهم نامه ای بین میراث فرهنگی و شهرداری اراک منعقد شده تا مسافران و علاقه مندان به دیدن آثار تاریخی و طبیعی با ارسال پیامک به سامانه37 300040 با استفاده از یک دستگاه اتوبوس از این آثار به صورت رایگان بازدید کنند.
وی گفت: با ثبت نام 40 گردشگر، خدمات تورگردانی در سطح اراک امروز آغازشد و بازدید از موزه ها ، تالاب میقان ، مجموعه تاریخی بازار و ابنیه تاریخی شهر در برنامه هر سفر درون شهری است.
حسینی افزود: هزینه سفر با این اتبوس برای هر نفر 20 هزار تومان تعیین شده است.
شهردار اراک نیز در آئین راه اندازی این تور گفت: شهرستان اراک پتانسیل و توانایی های گردشگری و جذاب خوبی دارد اما برخی مسائل حاشیه ای سبب شده کمتر داشته های فرهنگی وتاریخی آن معرفی شود.

عباسی افزود: اراک گردی اقدامی فرهنگی است تا در قدم نخست مردم اراک با داشته های تاریخی و فرهنگی خود بیشتر آشنا شوند و در گام های بعدی مروج و مبلغ آثار تاریخی و طبیعی اراک برای میهمانان نوروزی باشند.

وی گفت: بازار تاریخی اراک آخرین نمونه معماری شهری سازی ایرانی و اسلامی با ظرفیت های متعدد است که نیاز است قابلیت های آن به خوبی معرفی شود.

شهردار اراک افزود : برای اجرای توراراک گردی دو میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اراک مجری این طرح است.

عباسی گفت: بیش از 60 مدرسه برای گردش دانش آموزان با این تور ثبت نام کرده اند که از شانزدهم فروردین ماه 95 از مناطق گردشگری اراک بازدید می کنند. 
انتهای پیام /
برچسب ها: اراک ، میراث ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.