اصغهان قابلیت ورود3 میلیون گردشگر به اصفهان را دارد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت : این استان برای حضور سه میلیون گردشگر نوروزی آماده می شود، وهتل ها، مهمانپذیرها، مسافرخانه ها و بوم گردی ها در مناطق شرقی و غربی استان آماده پذیرایی از مسافران هستند

یارمحمدیان تاکید کرد: اولویت جذب مسافر در اصفهان با هتل ها، مهمانپذیرها و مسافرخانه ها است و اگر این سه مورد تکمیل ظرفیت خود را اعلام کردند پس از آن خانه های استیجاری و سپس باغ فدک مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی به جاذبه های تاریخی و فرهنگی این استان اشاره کرد و گفت وجود 1000 خانه تاریخی بر جاذبه های این استان افزوده است.

یارمحمدیان با اشاره به اینکه در اصفهان 25 تا 30 خانه شناسایی شده است که امکان مرمت و استفاده از آنها وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد 10 تا 15 خانه متعلق به میراث فرهنگی، اندکی متعلق به اوقاف و تعداد زیادی دارای مالک خصوصی است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان اظهار داشت خوشبختانه صندوق احیا کمک های بسیاری خوبی برای خرید خانه های دارای مالک خصوصی به ما داده است و حتی سرمایه گذار برخی از این خانه ها نیز شناسایی شده اند، اما هنوز مرحله مرمت آنها آغاز نشده است.

وی با بیان اینکه برخی از این خانه ها به عنوان فرصت سرمایه گذاری در سایت میراث فرهنگی اصفهان معرفی شده است، خاطرنشان کرد: متقاضیان می توانند برای سرمایه گذاری پیش قدم شوند




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار