ابوالحسن داوودی می‌گوید هدف اصلی مسئولان برگزاری جشنواره باید در ابتدا به فکر تداوم و تحلیل مناسب و شدت تاثیرگذاری آن باشند.

ابوالحسن داوودی کارگردان سینما در خصوص برگزاری جشنواره با عناوین مختلف به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اینکه با برگزاری جشنواره بتوانیم فرهنگی را در جامعه، سینما و یا رسانه‌ها نشان بدهیم و نفس کار را القا کنیم، بد نیست. اما دلیل کافی برای برگزاری جشنواره‌ای هدفمند و مداوم نیست. اینکه ما چگونه آن را برگزار کنیم تا بتواند ارتباط تنگاتنگی با مردم قرار بکند و ضرورت خود و حق مطلب را در بلند مدت به اثبات برساند مهم است.

وی افزود: متاسفانه در کشورمان با تعدد عجیب و غریب جشنواره روبرو هستیم که این موضوع در مقوله فرهنگی و سینمای ما اشکال دارد؛ چرا که قبل و بعد از برگزاری آمار دقیقی از تاثیرگذاری آن‌ها نداریم و انگار فقط هدف ما برگزاری است.

کارگردان «رخ دیوانه» اظهار داشت: این سوال پیش می‌آید آیا توانستیم به اندازه‌ای که هزینه و وقت صرف برگزاری جشنواره می‌کنیم به تداوم و تحلیل آن‌ها بپردازیم؛ این سوال مهمی است که اگر حل شود و مورد بررسی و واکاوی صحیح قرار بگیرد، شاهد جشنواره‌ای پویا و تاثیرگذار خواهیم بود. 

وی افزود: اینکه از قبل فقط گستردگی و پیوسته برگزار شدن جشنواره را مدنظر قرار بدهیم و به صرف مشغولیت، تعداد افرادی را اطراف هم جمع کنیم، بزرگترین معضل مسئولان برگزارکننده است و فایده‌ای ندارد، آن‌ها به جای پرداختن به این مسائل باید روی تاثیرات مثبت آن پافشاری کنند تا اینکه در سال‌های آینده شاهد گستردگی و تداوم باشند.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.