جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن در اردیبهشت ماه سال 95 در بجنورد برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد،رئیس هیئت سوارکاری استان در مجمع سالیانه هیئت سوارکاری استان که با حضور عباس شاهی معاون توسعه امور ورزش استان برگزار شد ،افزود: در حال حاضر هزار راس اسب اصیل ترکمن در استان شناسایی شده است و این هیئت در تمام شهرستان های استان فعال شده است.

علی مبارکی گفت: رشته سوارکاری به صورت یک صنعت کاملا علمی در استان در حال فعالیت است و در اردیبهشت ماه سال 95 با هدف شناسایی و معرفی قابلیتهای این صنعت مهم در کشور، جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن در اردیبهشت سال جدید برگزار خواهد شد.

وی نبود مربی سوارکاری را از جمله کمبودهای این رشته در استان عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر تنها 2 مربی دارای کارت در حال فعالیت هستند و در همین راستا مجوز صدور کارت مربیگری برای 20 نفر پس از برگزاری کلاسهای تخصصی در فروردین ماه سال آینده اخذ و صادر خواهد شد.

مبارکی تست ژنومیک و DNA برای 98 راس اسب در استان در سال جاری را از جمله مهمترین برنامه های این هیئت عنوان کرد و گفت: برای اولین بار در استان تعداد 98 راس اسب تحت آزمایش DNA قرار گرفتند و دیگر اسب های استان نیز تحت آزمایش قرار خواهند گرفت.

علی مبارکی نبود پیست استاندارد برای فعالیت مشتاقان این رشته را از جمله مشکلات هیئت سوارکاری عنوان کرد و گفت: ساخت پیست استاندار در استان نیازمند اعتباری بافزون بر 4 میلیارد تومان است که تامین این مبلغ نیازمند عزم ملی و حمایت های کشوری است و در حال حاضر مسابقات کورس استان در تخته ارکان بجنورد برگزار می شود.

رئیس هیئت سوارکاری، خراسان شمالی را از جمله قطب های اصلی پرورش اسب ترکمن دانست و خاطر نشان کرد: اسب های ترکمن در استان از استقبال بسیار خوب دوستداران و فعالان این رشته برخوردار هستند .

وی گفت: در حال حاضر 10 کمیته مختلف در هیئت سوارکاری در حال فعالیت هستند که با اضافه شدن کمیته پرش در سال 95 تعداد کمیته ها به 11 کمیته خواهد رسید.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.