دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان دریایی و دریانوردی معاونت علمی از بازار یک میلیارد دلاری ایران در حوزه دریا خبر داد و گفت: این بازار یک درصد بازار جهانی را تشکیل می‌دهد.

محمد سعید سیف دبیر ستاد نوسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستادهای آن نقش یک کاتالیزور و تسهیل‌کننده بین دستاوردهای علمی کشور با دستگاه‌های اجرایی را ایفا می‌کنند تا بتوانند با شناسایی مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف، دستاوردهای موجود در ستادها را به توانمندی‌های صنعتی و تولیدی در کشور تبدیل کنند تا ارزش افزوده ایجاد شود.

وی ادامه داد: ما در حوزه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی دارای یک بازار حدود یک میلیارد دلاری در سال هستیم که یک درصد بازار جهانی را تشکیل می‌دهد.

سیف بیان کرد: به طور علمی نیازمند یک سند و چشم‌انداز و نقشه راه برای صنایع دریایی هستیم تا اهداف و اقدامات لازم در این حوزه در آن تأکید شود.

دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان دریایی عنوان کرد: کسب اطلاعات دقیق و آگاهی از این حوزه اولین گام جهت کسب موفقیت است و در نهایت باید به معیارها و روش‌های موجود توجه کنیم تا بر اساس آنها تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم، بنابراین برای ارائه راه حل در حوزه دریا ابتدا لازم است تا شناخت لازم را در این حوزه کسب کنیم تا در اشتغال‌ زایی را نیز به دنبال آورد.

سیف در زمینه راهکارهایی برای حل مشکلات مالی صنعت دریا خاطرنشان کرد: ایجاد مکانزیم‌های تخصصی و همکاری بانک‌های تخصصی نیز می‌تواند راهکار مناسبی برای حل مشکلات مالی صنعت دریا باشد و ستاد دریا در این حوزه چنانچه محصولات داخل کشور نیاز به گواهینامه داشته باشند هزینه‌های لازم را متقبل می‌شود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار