عملیاتی شدن نقشه‌ راه فناوری‌های دریایی با همکاری سازمان‌های اجرایی

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی از عملیاتی شدن نقشه راه فناوری‌های دریایی با همکاری سازمان‌های اجرایی خبرداد.

محمد سعید سیف دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که در حال اجرایی شدن است، وزارت علوم و وزارت دفاع ملزم به حمایت از طرح‌های فناورانه سازمان صنایع دریایی شده‌اند و در این مسیر بودجه‌های پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: همچنین نقشه راه فناوری دریایی با همکاری سازمان‌های اجرایی عملیاتی می‌شود.

سیف خاطرنشان کرد: از سال گذشته بحث تدوین نقشه راه فناوی را با کمک سازمان‌های اجرایی آغاز کرده‌ایم که در این نقشه دانشگاه و صنعت نقش دارند، امیدواریم بتوانیم با همکاری ارگان‌ها نقشه راه را عملیاتی کنیم. 

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی تصریح کرد: امکانات زیادی از نظر مالی و نیروی انسانی در اختیار نداریم و اگر بخواهیم در حوزه دریا حرفی برای گفتن داشته باشیم، تنها راه مدیریت متمرکز است.

سیف تأکید کرد: خوشبختانه از این به بعد مطمئن هستیم که برای ما یک نقشه راه وجود دارد که تا 90 درصد از درست بودن آن مطمئن هستیم.

وی بیان کرد: امیدواریم که با بهره‌‌مندی از ابزارها و موقعیت معاونت علمی اقداماتی را در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام بدهیم و نیازهای حوزه دریایی را برآورده کنیم تا بتوانیم بر توان علمی داخل کشور متکی باشیم.

سیف در پایان اظهار داشت: همچنین مجری طرح نقشه‌ راه فناوری‌های دریایی باید یک دانشگاه یا شرکت دانش‌بنیان دریایی باشد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار