نیروهای اردن عملیاتی امنیتی علیه عناصر تروریستی در شهر «اربد» انجام دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، منابع امنیتی اردن اعلام کردند در یک عملیات امنیتی که صدها نفر از نیروهای شهر اربد در آن شرکت داشتند تعدادی از عناصر گروه های تروریستی و یک افسر پلیس کشته شدند. شهر اربد در شمال کشور اردن واقع شده است.

یکی از مقامات امنیتی کشور اردن اظهار داشت: "این عملیات یکی از بزرگترین اقداماتی است که در سال های اخیر به وسیله پلیس ضد شورش و نیروهای ویژه، علیه گروه های تروریستی انجام گرفته است."

یک منبع امنیتی دیگر افزود: "بالگرد‌ها و نیروهای امنیتی به اردوگاه های پناهندگان فلسطینی که بیشتر فراریها در آنجا پناه گرفته بودند، وارد شدند."  این اردوگاه در مرکز شهر اربد واقع شده است.

اردن مشخص نکرده که این عناصر تروریستی عضو کدام گروه هستند؛ ولی اعلام کرده نیروهای امنیتی تعدادی از فراری هایی را که از قانون سرپیچی کرده اند به قتل رسانده و تعدادی دیگر نیز مجروح شده اند. این کشور همچنین اعلام کرد سه نفر از نیروهای امنیتی زخمی شدند و یک افسر نیز جان خود را از دست داد. 

تلویزیون اردن نیز به نقل از مقامات این کشور گزارش داد که این عملیات هنوز هم  در اربد ادامه دارد و صدای گلوله هر از چند گاهی به گوش می رسد. پلیس نیز راههای منتهی به اربد را مسدود کرده است.

اردن بیش از شش دهه است که میزبان پناهندگان فلسطینی تحت حمایت سازمان ملل متحد است. اردوگاه های این پناهندگان به مکان مناسبی برای پناه گرفتن عناصر تروریستی تبدیل شده اند. بزرگترین پناهگاه پناهندگان سوری نیز در شهر اربد که دومین شهر بزرگ اردن بوده واقع شده است. این شهر بیش از یک میلیون و چهارصد نفر از پناهندگان سوری را در خود پناه داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار