میزان بالای سرایت پذیری بیماری ابولا باعث می‌شود تا در انتقال بیماران و قربانیان تمامی شرایط ایمنی و حفاظتی مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پرستار اسکاتلندی خانم پائولین Caffer Key پس از عود مرتبه سوم علائم و عوارض ناشی از بیماری ابولا به سرعت در یک اطاقک قرنطینه توسط یک فروند هواپیمای اختصاصی Hercol raf به بیمارستانی در شهر لندن منتقل شده است. 

گفتنی است، این پرستار اسکاتلندی نخستین بار در دسامبر 2014 در حالی که در کشور سیرالئون مشغول به مراقبت از بیماران مبتلا به ابولا بود به این بیماری مهلک مبتلا شد اما پس از یک ماه از بیمارستان مرخص شد و درمان‌ها بر روی او موثر واقع شد، اما سپس در اکتبر 2015 دچار مننژیت ناشی از ویروس ابولا شد و پزشکان ویروس ابولا را در بافت مغز او شناسایی کردند. 

انتقال بیمار مبتلا به ابولا به بیمارستان توسط هواپیمای ایزوله + تصاویر

حال برای مرتبه سوم این زن در اثر عفونت ناشی از عوارض ابولا و تشدید علائم بستری شده است. 

بیمارستان لندن تنها بیمارستان در کشور انگلستان دارای بالاترین سطوح واحد ایزوله سازی بیماری در درمان بیماری‌های عفونی است.

بر اساس تحقیقات بافت‌های بدن می‌تواند آلوده به ویروس ابولا شود و حتی پس از بهبود بیماری همچنان ویروس به صورت نهفته در آنها باقی بماند. 

پزشکان اعتقاد دارند بیماری ابولا یک بیماری بسیار پیچیده است و هنوز علم پزشکی به بسیاری از جنبه‌های مخفی و تاریک آن دست نیافته است. 

انتقال بیمار مبتلا به ابولا به بیمارستان توسط هواپیمای ایزوله + تصاویر

پس از ابتلای این پرستار به مننژیت 40 نفر از اعضای خانواده و اطرافیان او برای حفظ ایمنی و سلامت واکسینه شدند و او توسط داروی GS5734 که دارویی آزمایشی برای مقابله با ابولا است تحت معالجه قرار گرفت. 

برای انتقال او به بیمارستان لندن یک کادر پزشکی با انواع تجهیزات محافظتی و ایمنی مورد استفاده قرار گرفت تا او را توسط هواپیما از اسکاتلند به لندن منتقل کنند. 

پزشکان اعتقاد دارند ابولا در بافت‌های بدن می‌تواند تا سالها باقی بماند و هیچ گاه فرد به طور کامل بهبود پیدا نمی‌کند. 

انتقال بیمار مبتلا به ابولا به بیمارستان توسط هواپیمای ایزوله + تصاویر

پژوهشگران اعتقاد دارند پایداری و ماندگاری بیماری ابولا بویژه در بازماندگان و نجات یافتگان در جوامع آفریقایی باعث می‌شود تا آنها دچار مشکل در ادامه زندگی شوند.

تقریبا دو سال از اولین مورد ثبت شده ابتلا به ابولا می‌گذرد و بیش از 11 هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند و تعداد مبتلایان حدود 29 هزار نفر معرفی شده است. 

در 13 ژانویه سال 2016 میلادی، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که آخرین کشور درگیر ابولا یعنی لیبریا از این بیماری پاک شده و موارد مشکوک تا زمانی از این بیماری در آن دیده نشده است. 

پزشکان امیدوار هستند این بار نیز بتوانند با مراقبت کامل شرایط سلامت را به این پرستار بازگردانند. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.