عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: عربستان سعودی با حمایت‌های مالی، سرویس‌های امنیتی و اعتقادی خود، تفکر تروریسم را ترویج و پرورش داده است.

سیبیس

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره اقدام عربستان در تشکیل ائتلاف ضد تروریست گفت: بر همه جهان و جوامع بین‌المللی این نکته آشکار است که تعدادی از کشورهای خاص و رژیم آل‌سعود بنیانگذار تفکر تروریسم در منطقه هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه اظهار داشت: عربستان سعودی با حمایت‌های مالی، سرویس‌های امنیتی و اعتقادی خود، تفکر تروریسم را ترویج و پرورش داده است.

کریمی در ادامه تصریح کرد: آل‌سعود در اقدامات خود در منطقه از خدمات سرویس‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل بهره‌ برده و می‌توان گفت که رژیم سعودی نمادی از جنگ نیابتی از سوی آمریکا،‌ انگلیس  و اسرائیل در منطقه است.

وی با اشاره به اقدامات عربستان که سبب ایجاد هرج‌ومرج در منطقه شده است، بیان داشت: به خاطر اقدامات عربستان در کشورهای مسلمان منطقه، مسلمین دچار آوارگی و ویرانی شده‌اند و در چند سال گذشته چند صد هزار مسلمان کشته شده‌اند.

نماینده مردم مشهد خاطر نشان کرد: عربستان مدتی است که متوجه کشورهای مسلمان دوردست مانند اندونزی و کشورهای شرقی آسیا و یا آفریقایی مانند نیجریه، شده و خباثت‌های خود را با پرداخت مبالغ هنگفت به مسئولین این کشورها در قبال مردم این سرزمین‌ها نیز انجام می‌دهد.

کریمی قدوسی با بیان اینکه جنگ‌های نیابتی عربستان آرامش و ثبات را در منطقه از بین برده است،‌ ادامه داد: این اقدامات امور داخلی کشورهای جهان اسلام را دچار بحران کرده است، ائتلاف ضد تروریسم ساخته عربستان جدی نیست و به نوعی مقابله با تفکر مقاومت است. 

وی افزود: واژه تروریسم ملعبه دست عربستان شده است که آن‌ها از این کلمه بعنوان پوششی برای اقدامات شنیع خود استفاده می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه تصریح کرد: عربستان می‌خواهد با این اقدام خود از جنایات خود برائت بجوید و مانند سخن جرج بوش که بیان کرد که مردم دنیا به دو دسته تقسیم می شوند که یا با تروریسم هستند و یا ما، این‌ها همین عقیده را دارند.

کریمی قدوسی در پایان بیان داشت: این ائتلاف نمی‌تواند کاری انجام دهد و سران این تفکر به محوریت عربستان بدانند که سرانجام مشت‌های آنها باز خواهد شد و مردم به ماهیت آنها پی خواهند برد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار