معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از افزایش ساعت درس تربیت بدنی در متوسطه دوم خبر داد.

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مجموع ساعت درس تربیت بدنی در نظام فعلی برای دانش آموزان متوسطه دوم سه ساعت است که با تغییر نظام آموزشی و تصمیمات شورای عالی آموزش و پرورش این سیاست تغییر یافت و مجموع ساعات این درس در سال تحصیلی آینده به 6 ساعت افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: دانش آموزان پایه دهم هم اکنون دو ساعت و پایه یازدهم یک ساعت کلاس ورزش دارند که متاسفانه دانش آموزان پیش دانشگاهی از ساعت ورزش برخوردار نبودند که با تغییر نظام آموزشی و تصمیمات شورای عالی آموزش و پرورش این سیاست تغییر یافت و ساعت ورزش برای سال آینده در پایه یازدهم به دو ساعت افزایش یافت و برای پایه دوازدهم که جایگزین پیش دانشگاهی شده دو ساعت ورزش گنجانده شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در پایان تصریح کرد: همچنین قرار است در سال تحصیلی آینده برای دانش آموزان پایه یازدهم کتابی با عنوان «انسان و محیط زیست» ارائه شود که برای آموزش آن دو ساعت درسی در نظر گرفته شده است. هم چنین کتابی با عنوان «بهداشت و سلامت» به پایه دوازدهم افزوده می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.